Applying balanced scorecard in evaluating the obtained outcomes of the development strategy at hue University of Economics in the 2016 - 2018 period
Main Article Content
Abstract
The study aims to assess the obtained outcomes of development strategy at Hue University of Economics in the 2016-2018 periods through Balanced Scorecard. This assessment is done on four aspects: finance, learner, internal processes, and training & growth. The research results show that the aspects of finance and learner were assessed strong (with the target completion level of 92.78% and 87.25%, respectively). Meanwhile, with the completion scores at 78.25% and 70.81%, respectively, learning & growth and internal process aspects were at a fair level. The results of the development strategy practiced at Hue University of Economics in the 2016-2018 period is 82.27% (strong point). Thereby, the paper proposes solutions to promote strengths and overcome the shortcomings of the University in the future.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Balanced Scorecard, aspect, strategy, Hue University of Economics
References
[2] Farid, D., Nejati, M., Mirfakhredini, H. (2008), Balanced scorecard application in universities and higher education institutes: Implementation guide in an iranian context, Annals of University of Bucharest, Economic and administrative Series, pp. 31-45.
[3]. Phan Thị Hải Hà (2015), “Mô hình thẻ điểm cân bằng (BSC) và đề xuất vận dụng vào đo lường thành quả hoạt động trong các trường đại học”, Tạp chí Khoa học Đại học Huế, (số 02), tr. 19-30.
[4]. Đặng Ngọc Hùng, Hoàng Thị Việt Hà, Phạm Thị Hồng Diệp, Nguyễn Thị Phương (2015), Vận dụng thẻ điểm cân bằng đánh giá hiệu quả và xây dựng chiến lược trong các trường đại học - Nghiên
cứu tại Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội, Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội, (số 30), tr. 91-96. [5]. Kaplan, R. S, Norton, D. P. (1992), “The Balanced Scorecard - Measures that drive performance”, Harvard Business Review, 70 (1), pp. 71-79.
[6]. Pietrzak, M., Paliszkiewicz, J., Klepacki, B. (2015), “The application of the balanced scorecard (BSC) in the higher education setting of a Polish university”, Online Journal of Applied Knowledge Management, Volume 3, Issue 1, pp. 151-164.
[7]. Nguyễn Hữu Quý (2010), “Quản lý trường đại học theo mô hình Balanced Scorecard”, Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Đà Nẵng, số 2 (37), tr. 116-123.
[8] Rompho, N. (2008), Building the Balances Scorecard forthe University Case Study: The University in Thailand, Journal in Professional Accountancy, 4 (9), pp. 55-67.
[9]. Trường ĐHKT, Đại học Huế (2017), Kế hoạch chiến lược phát triển Trường ĐHKT - Đại học Huế giai đoạn 2016-2020, tầm nhìn đến 2030.
Most read articles by the same author(s)
- Hong Hieu Tran, Thi Mai Nguyen, Thi Thanh Nhan Tran, Phân tích hiệu quả kinh tế của mô hình một vụ chuyên tôm và một vụ xen ghép tại xã Quảng Công, huyện Quảng Điền, tỉnh Thừa Thiên Huế , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 4 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Duc Hung Tran, Thi Mai Nguyen, Creating 2nd-graders’ learning interest in teaching writing in Bao Loc city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)