Vocational training management to meet social needs at Bac Kan boarding ethnic vocational college
Main Article Content
Abstract
This article presents theoretical issues and practices of vocational training management at Bac Kan Boarding Ethnic Vocational College, which includes the management of vocational training objectives; of teachers’ instruction and learning activities; of technical facilities, practice facilities, vocational training equipments. Then it makes recommendations for improving the college's vocational training activities to meet social needs.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Management, vocational training, social need, boarding ethnic
References
[2]. Đỗ Thanh Cường (2010), Quản lí dạy học trong quá trình đào tạo nghề ở Trường Trung cấp nghề cơ khí I Hà Nội, Luận văn thạc sỹ Khoa học giáo dục, Đại học Sư phạm Thái Nguyên.
[3]. Nguyễn Minh Đường, Phan Văn Kha (2006), Đào tạo nhân lực đáp ứng nhu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa, trong điều kiện kinh tế thị trường, toàn cầu hóa và hội nhập quốc tế, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
[4]. Trường Trung cấp nghề Bắc Kạn (2012), Kế hoạch chiến lược phát triển Trường Trung cấp nghề Bắc Kạn giai đoạn 2012 - 2015 và tầm nhìn đến 2020, Bắc Kạn.
[5]. Dương Thiệu Tống (2005), Phương pháp nghiên cứu khoa học giáo dục và tâm lý, NXB Đại
học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Hieu Phi, Duc San Bui, Van Gioi Nguyen, Managing professional development activities for middle school teachers at Cam Khe District, Phu Tho Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 24 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hieu Phi, Thi Que Xuan Nguyen, Thi Lieu Dao, Managing theme-integrated instruction at primary schools in Ha Long City, Quang Ninh Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 26 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities