Integrated teaching orientation at primary schools
Main Article Content
Abstract
Integrated teaching is connection, link, supplement and completion for comprehensive scientific knowledge. The integration process takes different forms, mainly mutual penetration, linking ideas, methods, rules among different subjects. Integrated teaching at primary schools helps students form the right way of learning, as well as shaping sound grounds for their next education levels. Also, it makes students aware that learning is to solve problems in life.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Integrated teaching, primary school, student
References
[2]. Trần Bá Hoành (2002), “Dạy học tích hợp”, Kỷ yếu Hội thảo chuyên đề về “Tích hợp trong việc biên soạn sách giáo khoa theo định hướng phát triển năng lực (Môn Tiếng Việt)”, NXB Giáo dục Việt Nam, 20 tháng 01 năm 2016.
[3]. Quốc hội (2014), Nghị quyết số 88/2014/QH13, ngày 28/11/2014, Nghị quyết về Đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông.
[4]. Đỗ Đức Thái, Đỗ Tiến Đạt, “DHTH trong môn Toán ở trường phổ thông”, Khoa học Giáo dục, số 129, tháng 6/2016, tr. 15-19.
[5]. Đỗ Ngọc Thắng (2016), “Tích hợp trong chương trình Giáo dục phổ thông mới”, Kỷ yếu Hội thảo chuyên đề về “Tích hợp trong biên soạn sách giáo khoa theo định hướng phát triển năng lực (Môn Tiếng Việt), NXB Giáo dục Việt Nam.
[6]. Đỗ Ngọc Thống (2016), “Tích hợp trong chương trình phổ thông mới”, Khoa học Giáo dục, số 125, tháng 2/2016, tr. 1-3.
Most read articles by the same author(s)
- Thi My Tra Le, Realities of teaching grade-1 experiential activities at primary schools in Cao Lanh city, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 9 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Thi My Tra Le, Approaches to improve students’ competence of self-study , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi My Tra Le, Một số giải pháp nâng cao chất lượng dạy – học môn Thủ công và Kỹ thuật ở bậc tiểu học, tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 7 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities