Vocational training for rural labor - solution for agricultural economic development in An Giang Province
Main Article Content
Abstract
Vocational training for rural labor and agro-economic development in An Giang province are closely linked. To develop the agricultural economy sustainably, An Giang needs trained labour force. The vocational training for rural labor in An Giang province has achieved positive results such as: the number of rural laborers vocationally trained increases, training courses for rural labor bring about efficiency, and the trained labors’ skills are raised. However, this work of the province has certain limitations: facilities, equipment for vocational training are lacking, asynchronous and backward; most district vocational training centers have just been established and lacked fulltime teachers, etc. Therefore, in order to overcome these difficulties and shortcomings, it should manipulate synchronous solutions such as: ensure employment for laborers after apprenticeship; focus on training agricultural labor in highly applied occupations; provide loans with preferential interest rates so that vocational trainees can implement production models, etc.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
An Giang, vocational training, rural labor, agricultural economy
References
[2]. Cục thống kê An Giang (2012), Thông báo tình hình kinh tế - xã hội cả năm 2012.
[3]. Nguyễn Đăng (2013), “Giải quyết lao động vùng nông thôn”, Báo An Giang, số 3961, ngày 17/4.
[4]. Hà Thị Hằng (2013), Nguồn nhân lực cho CNH, HĐH gắn với phát triển kinh tế tri thức ở tỉnh Thừa Thiên Huế hiện nay, Luận án Tiến sĩ kinh tế, Học viện chính trị - hành chính quốc gia Hồ Chí Minh, Hà Nội.
[5]. Liên hiệp các Hội Khoa học và Kỹ thuật tỉnh An Giang, Trường Đại học An Giang, Sở KH&CN An Giang (2013), Kỷ yếu Hội thảo khoa học “Phát triển nguồn nhân lực tỉnh An Giang và ĐBSCL: Thách thức và giải pháp”, An Giang.
[6]. Võ Công Nguyện (Chủ nhiệm) (2011), Phát triển kinh tế - xã hội vùng đồng bào dân tộc Khmer, Chăm tỉnh An Giang giai đoạn 2011-2015 và đến năm 2020, Đề tài nghiên cứu Viện Phát triển bền vững vùng Nam Bộ, Sở khoa học công nghệ An Giang.
[7]. Sở Khoa học và Công nghệ An Giang (2012), Báo cáo tổng kết 10 năm về phát triển công nghệ 2001-2011, số 144/BC-SKHCN
[8]. UBND tỉnh An Giang (2005), Báo cáo tình hình thực hiện Đề án đào tạo nguồn nhân lực và công tác đào tạo nguồn nhân lực tỉnh An Giang, Số 60/BC.UBND.
[9]. UBND tỉnh An Giang (2010), Tờ trình về việc thông qua đề án “Đào tạo nghề cho lao động nông thôn tỉnh An Giang đến năm 2020”, số 83/TTr-UBND.
[10]. UBND tỉnh An Giang (2013), Báo cáo sơ kết chương trình phát triển nguồn nhân lực tỉnh An Giang giai đoạn 2011 – 2015.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Hong Nhung Nguyen, Ho Chi Minh City economic growth connected with cultural development in the age of innovation and international integration , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 1 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Thi Hong Nhung Nguyen, Solutions to promote vocationally-trained labor force in An Giang Province in the first decade of the 21st century , Dong Thap University Journal of Science: No. 15 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities