Selecting strategies and solutions for robust library development of Can Tho University learning resource center up to the year 2022
Main Article Content
Abstract
The research analyzes Can Tho Learning Resource Center activities from 2006 to 2016. Based on primary and secondary data, IFE, EFE matrixes, leading to the SWOT one. Via the quantitative strategic planning matrix (QSPM), 4 strategies proposed for the Center up to the year 2022 are (1) service development, (2) brand development, (3) human resources development, and (4) forward integration. At the same time, accompanied measures are suggested to implement those selected strategies.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Strategic planning, SWOT analysis, QSPM, Learning Resource Center
References
[2]. Nguyễn Minh Chiến (2012), “Chiến lược phát triển ổn định của TTHL, ĐHCT”, Tạp chí Thư viện Việt Nam, 2(34): 52 - 54.
[3]. Fred R. David (2006), Khái luận về quản trị chiến lược, NXB Thống kê.
[4]. Fred R. David (2015), Quản trị chiến lược khái luận và các tình huống, NXB Kinh tế TP. Hồ Chí Minh.
[5]. Nguyễn Thái Hoàng (2016), “Xây dựng chiến lược phát triển Trường Đại học Thái Bình Dương đến năm 2020”, Tạp chí Kinh tế & Dự báo, Số chuyên đề 02/2016: 50 - 52.
[6]. Christine Hope (2001), Doanh nghiệp dịch vụ nguyên lý điều hành, NXB Thống kê.
[7]. Lê Nguyễn Đoan Khôi (2013), Giáo trình quản trị chiến lược, NXB Đại học Cần Thơ.
[8]. Vũ Chí Lộc (2007), Xây dựng và phát triển thương hiệu, NXB Lao động - Xã hội.
[9]. Tommissen Koenraad (2008), Tư vấn quản lý Một quan điểm mới, NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh.
Most read articles by the same author(s)
- Quoc Nghi Nguyen, Van Trinh Bui, Factors affecting the decision option for the brand of Hoa Loc mango , Dong Thap University Journal of Science: No. 17 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Trinh Bui, Quoc Nghi Nguyen, Các yếu tố ảnh hưởng đến hiệu quả tài chính của nông hộ nuôi tôm sú ở huyện Đông Hải tỉnh Bạc Liêu , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities