Selecting strategies and solutions for robust library development of Can Tho University learning resource center up to the year 2022

Minh Chien Nguyen1, , Van Trinh Bui2
1 Learning Resource Center - Can Tho University
2 Can Tho University Publishing House, Can Tho University

Main Article Content

Abstract

The research analyzes Can Tho Learning Resource Center activities from 2006 to 2016. Based on primary and secondary data, IFE, EFE matrixes, leading to the SWOT one. Via the quantitative strategic planning matrix (QSPM), 4 strategies proposed for the Center up to the year 2022 are (1) service development, (2) brand development, (3) human resources development, and (4) forward integration. At the same time, accompanied measures are suggested to implement those selected strategies.

Article Details

References

[1]. Nguyễn Minh Chiến (2017), Hoạch định chiến lược phát triển dịch vụ tại TTHL, ĐHCT đến năm 2022, Luận văn tốt nghiệp Thạc sĩ Kinh tế Trường Đại học Tây Đô.
[2]. Nguyễn Minh Chiến (2012), “Chiến lược phát triển ổn định của TTHL, ĐHCT”, Tạp chí Thư viện Việt Nam, 2(34): 52 - 54.
[3]. Fred R. David (2006), Khái luận về quản trị chiến lược, NXB Thống kê.
[4]. Fred R. David (2015), Quản trị chiến lược khái luận và các tình huống, NXB Kinh tế TP. Hồ Chí Minh.
[5]. Nguyễn Thái Hoàng (2016), “Xây dựng chiến lược phát triển Trường Đại học Thái Bình Dương đến năm 2020”, Tạp chí Kinh tế & Dự báo, Số chuyên đề 02/2016: 50 - 52.
[6]. Christine Hope (2001), Doanh nghiệp dịch vụ nguyên lý điều hành, NXB Thống kê.
[7]. Lê Nguyễn Đoan Khôi (2013), Giáo trình quản trị chiến lược, NXB Đại học Cần Thơ.
[8]. Vũ Chí Lộc (2007), Xây dựng và phát triển thương hiệu, NXB Lao động - Xã hội.
[9]. Tommissen Koenraad (2008), Tư vấn quản lý Một quan điểm mới, NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh.