Current situations and measures to develop high schoolers’ problem-solving competency in the Mekong Delta
Main Article Content
Abstract
Problem-solving is one of the important competencies for learners. Therefore, developing this competency for them is essential. Thereby, it helps to practice teaching innovations. On addressing relevant issues regarding theories, current situations, limitations and causes, the article suggests measures to improve high schoolers’s problem-solving competency in the Mekong Delta.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Competency, problem solving, learner, high school, the Mekong Delta
References
[2]. Bộ giáo dục và đào tao, Dự án Việt – Bỉ (2010), Dạy và học tích cực. Một số phương pháp và kĩ thuật dạy học, Nxb Đại học sư phạm, Hà Nội
[3]. Bộ giáo dục và đào tao (2014), Tài liệu tập huấn Kiểm tra đánh giá trong quá trình dạy học theo định hướng phát triên năng lực học sinh trong trường trung học phổ thông Môn hóa học (lưu hành nội bộ), Hà Nội.
[4]. Bộ giáo dục và đào tạo (2014), Tài liệu hội thảo Xây dựng chương trình giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực học sinh (lưu hành nội bộ), Hà Nội.
[5]. Đặng Thị Oanh, Nguyễn Xuân Trường, Trần Trung Ninh (2005), Nâng cao năng lực cho giáo viên THPT về đổi mới phương pháp dạy học, Dự án phát triển giáo dục phổ thông.
[6]. Raja Roy Singh (1990), Nền giáo dục cho thế kỷ XXI – Những triển vọng của vòng cung Châu Á – Thái Bình Dương, Viện Khoa học Giáo dục, Hà Nội.
[7]. Cao Thị Thặng (2010), “Một số biện pháp phát triển năng lực giải quyết vấn đề trong dạy học hóa học ở trường phổ thông”, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 53, tr. 32-35.
Most read articles by the same author(s)
- Quang Vinh Trang, Designing and using assignments of problem-raising in chapter amine, amino acid and protein in grade-12 Chemistry , Dong Thap University Journal of Science: No. 11 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities