Managing theme-integrated instruction at primary schools in Ha Long City, Quang Ninh Province
Main Article Content
Abstract
This article presents the investigation results of theories, practices and suggested measures to improve the management of theme-integrated instructions at primary schools in Ha Long city, Quang Ninh province. The results show that the management of those activities is not as good as expected, in terms of curriculum-designing, teacher-retraining, educational resource-mobilizing and action-assessing. Thereby, some measures are proposed to enhance the management of theme-integrated education in primary schools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Education, managing, primary school, teacher, theme
References
[2]. Đặng Quốc Bảo (1998), Những vấn đề cơ bản về quản lý giáo dục, NXB Đại học quốc gia Hà Nội.
[3]. Lê Đức Ngọc (2005), “Xây dựng chương trình đào tạo GV dạy tích hợp các môn tự nhiên, các môn xã hội - nhân văn và các môn công nghệ”, Kỷ yếu Mục tiêu đào tạo và mô hình Đại học Sư phạm Việt Nam giai đoạn mới, tr.72-76.
[4]. Đào Trọng Quang (1997), “Biên soạn SGK theo quan điểm tích hợp - Cơ sở lý luận và một số kinh nghiệm”, Nghiên cứu giáo dục, số 11.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Hieu Phi, Duc San Bui, Van Gioi Nguyen, Managing professional development activities for middle school teachers at Cam Khe District, Phu Tho Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 24 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hieu Phi, Quang Tuyen Ly, Thi Lieu Dao, Vocational training management to meet social needs at Bac Kan boarding ethnic vocational college , Dong Thap University Journal of Science: No. 30 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities