Managing theme-integrated instruction at primary schools in Ha Long City, Quang Ninh Province

Thi Hieu Phi1, , Thi Que Xuan Nguyen2, Thi Lieu Dao3
1 Thai Nguyen University of Education
2 Huu Nghi Primary School, Ha Long City, Quang Ninh Province
3 Bac Kan Community College

Main Article Content

Abstract

This article presents the investigation results of theories, practices and suggested measures to improve the management of theme-integrated instructions at primary schools in Ha Long city, Quang Ninh province. The results show that the management of those activities is not as good as expected, in terms of curriculum-designing, teacher-retraining, educational resource-mobilizing and action-assessing. Thereby, some measures are proposed to enhance the management of theme-integrated education in primary schools.  

Article Details

References

[1]. Đinh Quang Báo (2003), Cơ sở lý luận của việc đào tạo tích hợp khoa học cơ bản và phương pháp dạy học bộ môn ở các trường sư phạm, Kỷ yếu 60 năm ngành Sư phạm Việt Nam, NXB Đại học sư phạm.
[2]. Đặng Quốc Bảo (1998), Những vấn đề cơ bản về quản lý giáo dục, NXB Đại học quốc gia Hà Nội.
[3]. Lê Đức Ngọc (2005), “Xây dựng chương trình đào tạo GV dạy tích hợp các môn tự nhiên, các môn xã hội - nhân văn và các môn công nghệ”, Kỷ yếu Mục tiêu đào tạo và mô hình Đại học Sư phạm Việt Nam giai đoạn mới, tr.72-76.
[4]. Đào Trọng Quang (1997), “Biên soạn SGK theo quan điểm tích hợp - Cơ sở lý luận và một số kinh nghiệm”, Nghiên cứu giáo dục, số 11.