Solutions to innovating tasks of refreshing manegerial staffs at Dong Thap primary schools
Main Article Content
Abstract
While the education sector is doing its best for fundamental, comprehensive innovation in education and training, those tasks of training and refreshing managerial staffs are of first priority. This is because educational managers play a crucial role in the success of this innovation. To this end, educational institutions should do such tasks as making plans, fostering the training and refreshing educational managers, together with innovating contents, formats and methods of refreshment; as such to gradually perfect the competence model for educational managers, especially at primary education because it is the first educational level to practising the new coming program and textbooks.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
renovation, refreshment, managerial staff, primary school
References
[2]. Bộ Nội vụ (2014), Thông tư số 19/2014/TT-BNV ngày 04/12/2014 của Bộ Nội vụ về Quy định, hướng dẫn công tác đào tạo, bồi dưỡng viên chức.
[3]. Bộ GD&ĐT (2014), Thông tư số 28/2014/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 6 năm 2014 Quy định về việc bồi dưỡng và cấp chứng chỉ bồi dưỡng nghiệp vụ QLGD.
[4]. Đặng Thành Hưng (2012), “Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực”, Quản lý Giáo dục, số 12/ 2012, tr. 14.
Most read articles by the same author(s)
- Thanh Binh Le, Innovation of education and training in the modernization of the country , Dong Thap University Journal of Science: No. 42 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Thanh Binh Le, Nhà báo quốc tế của Việt Nam phấn đấu có phẩm chất nghề nghiệp đạo đức văn hóa chính trị đáp ứng yêu cầu hội nhập và phát triển bền vững của đất nước , Dong Thap University Journal of Science: No. 1 (2012): Part A - Social Sciences and Humanities