Solutions to innovating tasks of refreshing manegerial staffs at Dong Thap primary schools

Thanh Binh Le1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

While the education sector is doing its best for fundamental, comprehensive innovation in education and training, those tasks of training and refreshing managerial staffs are of first priority. This is because educational managers play a crucial role in the success of this innovation. To this end, educational institutions should do such tasks as making plans, fostering the training and refreshing educational managers, together with innovating contents, formats and methods of refreshment; as such to gradually perfect the competence model for educational managers, especially at primary education because it is the first educational level to practising the new coming program and textbooks.

Article Details

References

[1]. Ban Chấp hành Trung ương (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW về đổi mới căn bản, toàn diện GD&ĐT, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
[2]. Bộ Nội vụ (2014), Thông tư số 19/2014/TT-BNV ngày 04/12/2014 của Bộ Nội vụ về Quy định, hướng dẫn công tác đào tạo, bồi dưỡng viên chức.
[3]. Bộ GD&ĐT (2014), Thông tư số 28/2014/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 6 năm 2014 Quy định về việc bồi dưỡng và cấp chứng chỉ bồi dưỡng nghiệp vụ QLGD.
[4]. Đặng Thành Hưng (2012), “Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực”, Quản lý Giáo dục, số 12/ 2012, tr. 14.