Developing education managerial staff’s creative thinking competence

Khanh Duc Tran

Main Article Content

Abstract

This article discusses the features of current society, knowledge economy and education in knowledge economy. It analyses requiments and contents of developing managerial staffs’ creative thinking competence in general and that of education managerial staff in particular. Thereby, suggestive contents are presented to significantly renovate the training and retraining of education managerial staff by means of developing creative thinking competence.

Article Details

References

[1]. Subir Chowdhury (2006), Quản lý trong thế kỷ 21, NXB Giao thông vận tải, Hà Nội.
[2]. Peter Drucker (2003), Những thách thức của quản lý trong thế kỷ XX, NXB Trẻ.
[3]. Trần Khánh Đức (2014), Giáo dục và phát triển nguồn nhân lực trong thế kỷ XXI, NXB Giáo
dục Việt Nam, Hà Nội.
[4]. Rowan Gibson (2004), Tư duy lại tương lai, NXB Trẻ.
[5]. Hoàng Phê (2000), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng.
[6]. Từ điển Giáo dục học (2000), NXB Từ điển Bách khoa.
[7]. Từ điển Bách khoa Việt Nam (2005), Tập III, NXB Từ điển Bách khoa.