Developing education managerial staff’s creative thinking competence
Main Article Content
Abstract
This article discusses the features of current society, knowledge economy and education in knowledge economy. It analyses requiments and contents of developing managerial staffs’ creative thinking competence in general and that of education managerial staff in particular. Thereby, suggestive contents are presented to significantly renovate the training and retraining of education managerial staff by means of developing creative thinking competence.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
competence, thinking, creative, creative thinking competence, mamager, education mamagerial staff
References
[2]. Peter Drucker (2003), Những thách thức của quản lý trong thế kỷ XX, NXB Trẻ.
[3]. Trần Khánh Đức (2014), Giáo dục và phát triển nguồn nhân lực trong thế kỷ XXI, NXB Giáo
dục Việt Nam, Hà Nội.
[4]. Rowan Gibson (2004), Tư duy lại tương lai, NXB Trẻ.
[5]. Hoàng Phê (2000), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng.
[6]. Từ điển Giáo dục học (2000), NXB Từ điển Bách khoa.
[7]. Từ điển Bách khoa Việt Nam (2005), Tập III, NXB Từ điển Bách khoa.
Most read articles by the same author(s)
- Khanh Duc Tran, Huu Ngai Pham, Theory of multiple intelligences and methodology innovations at higher education , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Thu Huong Do, Khanh Duc Tran, Quản lý công tác giáo dục đạo đức thể thao cho vận động viên tại Trung tâm Huấn luyện thể thao Quốc gia Hà Nội , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Khanh Duc Tran, Phát triển các giá trị văn hóa – nhân văn và mô hình nhà trường đại học tương lai , Dong Thap University Journal of Science: No. 3 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities