Managing professional development activities for middle school teachers at Cam Khe District, Phu Tho Province

Thi Hieu Phi1, , Duc San Bui2, Van Gioi Nguyen3
1 Thai Nguyen University of Education
2 Cam Khue Department of Education and Training, Phu Tho Province
3 Ha Giang Teacher Training College

Main Article Content

Abstract

The article presents the management of professional development activities for middle school teachers at Cam Khe District, Phu Tho Province; thereby it proposes solutions for training improvements, helping teachers meet the requirements of comprehensive, fundamental innovation in education and training. The proposed solutions are highly correlated and reliably confirmed by a survey study.

Article Details

References

[1]. Ban chấp hành Trung ương, Nghị quyết số 29-NQ/TW về đổi mới căn bản toàn diện giáo dục và đào tạo, Hà Nội, 4/11/2013.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo – Bộ Nội vụ, Thông tư liên tịch quy định mã số, tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp GV Trung học cơ sở công lập (22/2015/TTLT-BGDĐT-BNV), Hà Nội, 16/9/2015.
[3]. Lục Thị Nga (2005), “Về việc quản lý hoạt động tự bồi dưỡng của GV nhằm nâng cao chất lượng dạy học”, Tạp chí Giáo dục, số 116.