Environmental education for students in Natural and Social science courses through the use of teaching techniques

Huy Can Duong1, Viet Huong Nguyen
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

The environment and the importance of environmental protection education has always been associated with all activities in the school. Based on the reality of elementary school teachers’ and students’ awareness of environmental education, this paper proposes the process use of teaching techniques regarding topic-specific contents in the courses of Natural and Social Sciences to integrate environmental education, increase awareness, knowledge, and behaviors of environmental protection; thereby improving the effectiveness of teaching and educating students in elementary schools.

Article Details

References

1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2012), Giáo dục BVMT - Tài liệu tập huấn nâng cao nhận thức, năng lực BVMT cho sinh viên các trường Đại học Sư phạm, Cao đẳng sư phạm, Trung học Sư phạm các tỉnh khu vực Đồng bằng sông Cửu Long, Đồng Tháp.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010), Giáo dục BVMT trong môn TNXH cấp Tiểu học (Tài liệu bồi dưỡng giáo viên),
NXB Hà Nội. [3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (Đồng Tháp 2008), Tài liệu tập huấn - Hội thảo Giáo dục BVMT trong nhà trường (Các tỉnh Đồng bằng sông Cửu Long).
[4]. Nguyễn Việt Hương (2014), Sử dụng các KTDH để tích hợp giáo dục BVMT cho HS trong môn TNXH lớp 2, 3, Luận văn Thạc sĩ Giáo dục học Tiểu học, Trường Đại học Đồng Tháp.