Khó khăn tâm lý trong học tập của học sinh tiểu học là người dân tộc thiểu số khu vực Đông bắc Việt Nam

Thi Hang Phung

Main Article Content

Abstract

The article aims to mention to the concept of psychological obstacles in learning; to present the survey results and to analyze psychological obstacles in learning of elementary school ethnic students in the northeast of Vietnam indicated by 3 folds - awareness, emotions, attitude and skills to identify the causes of these problems, thence to propose solutions to adapt ethnic students to the learning activities in schools.

Article Details

References

[1]. Lê Văn Hồng (2001), Tâm lý học lứa tuổi và tâm lý học sư phạm, NXB ĐHQG Hà Nội.
[2]. A.N Lêonchiev (1989), Hoạt động - ý thức - nhân cách, NXB Giáo dục Hà Nội.
[3]. Bùi Đình Mỹ, Tìm hiểu vấn đề đặc trưng tâm lý dân tộc, Hội nghị Tâm lý học lần thứ 5.
[4]. Nguyễn Thị Nhất (1992), 6 tuổi vào lớp 1.
[5]. Huyền Phan (1995), "Những trở ngại tâm lý khi giao tiếp", Dân trí, số 22.
[6]. Nguyễn Xuân Thức (2003), "Khó khăn tâm lý của trẻ em đi học lớp 1", Tâm lý học, số 10.
[7]. Nguyễn Xuân Thức (2003), "Trạng thái khó khăn tâm lý và biểu hiện của chúng ở học sinh lớp 1 tiểu học", Tâm lý học, số 11.