Some measures to train creative imagination in kneading activities for preschoolers  aged 5-6 years

Thi Hang Phung1, , Thi Chuc Nguyen1, Thi Hang Nguyen2
1 Thai Nguyen University of Education
2 Tan Trao University

Main Article Content

Abstract

This article aims to introduce two pedagogical-psychological measure groups to train creative imagination in kneading activities for preschoolers aged 5-6 years old including the ones affecting children and teachers. The results of surveying teachers’ awareness about the necessity and feasibility of the proposed measures have shown that these measures are possible. These also demonstrated that developing creative imagination for children requires much from teachers’ flexibility and creativity in applying measures to stimulate children’s creative imagination conformable with children’s characteristics of age and living conditions.

Article Details

References

[1]. Hồ Thị Hồng Ái (2009), Một số biện pháp giúp trẻ mẫu giáo 5 - 6 tuổi làm quen với đồ gốm nhằm phát triển khả năng nặn, Luận văn thạc sĩ Khoa học giáo dục, Hà Nội.
[2]. Đào Thanh Âm (1995), Giáo dục mầm non - tập 1,2,3, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[3]. Nguyễn Lăng Bình, Phan Việt Hoa (1994), Tạo hình và phương pháp hướng dẫn hoạt động tạo hình - tập 1, 2, Trung tâm nghiên cứu và đào tạo giáo viên, Hà Nội.
[4]. Bộ Giáo dục vào Đào tạo (1994), Chương trình chăm sóc giáo dục mẫu giáo và hướng dẫn thực hiện, NXB Giáo dục.
[5]. Vũ Thị Thu Hà (2009), Tưởng tượng sáng tạo của trẻ mẫu giáo 5 - 6 tuổi qua hoạt động vẽ, Luận văn thạc sĩ Khoa học tâm lý, Hà Nội.
[6]. E. A. Kốtxakốpxcaia, Tạ Thị Ngọc Trâm dịch (1979), Dạy nặn trong trường mẫu giáo, NXB Giáo dục.