Some measures to train creative imagination in kneading activities for preschoolers aged 5-6 years
Main Article Content
Abstract
This article aims to introduce two pedagogical-psychological measure groups to train creative imagination in kneading activities for preschoolers aged 5-6 years old including the ones affecting children and teachers. The results of surveying teachers’ awareness about the necessity and feasibility of the proposed measures have shown that these measures are possible. These also demonstrated that developing creative imagination for children requires much from teachers’ flexibility and creativity in applying measures to stimulate children’s creative imagination conformable with children’s characteristics of age and living conditions.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Measures, creative imagination, kneading activities, preschoolers aged 5 -6 years.
References
[2]. Đào Thanh Âm (1995), Giáo dục mầm non - tập 1,2,3, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[3]. Nguyễn Lăng Bình, Phan Việt Hoa (1994), Tạo hình và phương pháp hướng dẫn hoạt động tạo hình - tập 1, 2, Trung tâm nghiên cứu và đào tạo giáo viên, Hà Nội.
[4]. Bộ Giáo dục vào Đào tạo (1994), Chương trình chăm sóc giáo dục mẫu giáo và hướng dẫn thực hiện, NXB Giáo dục.
[5]. Vũ Thị Thu Hà (2009), Tưởng tượng sáng tạo của trẻ mẫu giáo 5 - 6 tuổi qua hoạt động vẽ, Luận văn thạc sĩ Khoa học tâm lý, Hà Nội.
[6]. E. A. Kốtxakốpxcaia, Tạ Thị Ngọc Trâm dịch (1979), Dạy nặn trong trường mẫu giáo, NXB Giáo dục.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Hang Phung, Khó khăn tâm lý trong học tập của học sinh tiểu học là người dân tộc thiểu số khu vực Đông bắc Việt Nam , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hang Phung, Thi Chuc Nguyen, Solutions to manage reproductive health education for lower secondary schoolers in Thai Nguyen Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 26 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Chuc Nguyen, Thi Hang Phung, Tuan Long Tran, Some measures of managing professional group activities at high schools in online school format , Dong Thap University Journal of Science: No. 20 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities