Một số điểm cần lưu ý trong việc giáo dục học sinh cá biệt ở trường trung học

Thi Hien Tran

Main Article Content

Abstract

Education is a purposeful activity implemented by educators to establish students’ certain qualities. There are no contents and methods which are appropriate to apply for all students, but there must be flexibility in accordance with groups classified by ages, every individual with certain characteristics. Basing on the characteristics and capabilities of each group, each individual to set up the specific tasks of education as well as to select the means and methods of education to impact on them positively.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (Dự án đào tạo GV THCS) (2003), Giáo trình Tâm lí học lứa tuổi và tâm lí học sư phạm, NXB Đại học Sư phạm.
[2]. Nguyễn Trọng Bảo (1996), Gia đình, nhà trường và xã hội, NXB Gáo dục.
[3]. Lê Văn Hồng (1995),Tâm lí học lứa tuổi và tâm lí học sư phạm, NXB Giáo dục.
[4]. Nguyễn Văn Lê (1997), Nghề thầy giáo, NXB Giáo dục.
[5]. Hà Nhật Thăng (2007), Giáo trình đạo đức và GD đạo đức, NXBĐại học Sư phạm.