Một số điểm cần lưu ý trong việc giáo dục học sinh cá biệt ở trường trung học
Main Article Content
Abstract
Education is a purposeful activity implemented by educators to establish students’ certain qualities. There are no contents and methods which are appropriate to apply for all students, but there must be flexibility in accordance with groups classified by ages, every individual with certain characteristics. Basing on the characteristics and capabilities of each group, each individual to set up the specific tasks of education as well as to select the means and methods of education to impact on them positively.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
education, negative attitude students, high schools
References
[2]. Nguyễn Trọng Bảo (1996), Gia đình, nhà trường và xã hội, NXB Gáo dục.
[3]. Lê Văn Hồng (1995),Tâm lí học lứa tuổi và tâm lí học sư phạm, NXB Giáo dục.
[4]. Nguyễn Văn Lê (1997), Nghề thầy giáo, NXB Giáo dục.
[5]. Hà Nhật Thăng (2007), Giáo trình đạo đức và GD đạo đức, NXBĐại học Sư phạm.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Hien Tran, Hiệu quả của hoạt động cặp nhóm trong việc học kỹ năng nói tiếng Anh , Dong Thap University Journal of Science: No. 5 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hien Tran, The effects of free writing on english majors’ writing skill , Dong Thap University Journal of Science: No. 17 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hien Tran, Nghiên cứu thực nghiệm về phát triển tính lưu loát của người học nói tiếng Anh qua hoạt động 3/2/1 , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities