The current practice of student’ soft skill training at Dong Thap University: From the perspectives of students and lecturers, educational managers
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
The article is aimed at assessing the current situation of soft skills training of students at Dong Thap University. The sample was composed of 600 students from eleven departments; 180 managers, lecturers and employees of Dong Thap University. At the same time, we also designed in-depth interviews with 15 students, 10 lecturers and 5 managers about the present situation of soft skills training at Dong Thap University in the 1st semester of the school year 2021-2022 who were chosen to complete a 27-item questionnaire on a Likert scale to measure their soft skill. The results of the assessment of the current state of soft skills training show an overview of students' soft skills. Based on the results, we could have some proposals to improve soft skills for students at Dong Thap University in order to help each student self-train necessary soft skills to meet the conditions of the realities, social requirements and employers’ expectations.
Từ khóa
Dong Thap University, soft skills, students, soft skills assessment
Chi tiết bài viết
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Tài liệu tham khảo
Ashita, C., & Ritu, S. (2018). Evaluating Training Programme Effectiveness for Soft Skills Development. Pramana Research Journal, ISSN NO: 2249-2976.
Gilbert, J. (2005). Catching the knowledge wave? The knowledge society and the future of education. Wellington: NZCER Press.
Mitchell, G. W., Skinner, L. B., & White, B. J. (2010). Essential soft skills for success in the twenty first century workforce as perceived by business educators. Delta Pi Epsilon Journal, 52(1), 43-53
UNESCO. (2003). Life skills -The bridge to human capabilities. UNESCO Education sector position paper. Draft 13 UNESCO 6/2003.
Wats, M., & Wats, R. K. (2009). Developing soft skills in students. The International Journal of Learning, 15(12), 1-10.
Yuval, N. H. (2018). 21 Lessons for the 21st Century. Penguin Random House Publishing House.
Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả
- Trần Đại Nghĩa, Phùng Văn Tráng, Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống cho học sinh ở các trường tiểu học thành phố Vị Thanh, tỉnh Hậu Giang , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 13 Số 03S (2024): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Trần Đại Nghĩa, Hồng Thị Cẩm Tú, Thực trạng phát triển đội ngũ giáo viên theo chuẩn nghề nghiệp ở các trường mầm non huyện Thạnh Trị, tỉnh Sóc Trăng , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 13 Số 04S (2024): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Trần Đại Nghĩa, Nguyễn Thanh Quang, Thực trạng phát triển đội ngũ cán bộ quản lý theo chuẩn hiệu trưởng ở các trường tiểu học huyện Trà Ôn, tỉnh Vĩnh Long , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 13 Số 04S (2024): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Trần Đại Nghĩa, Trần Công Nam, Thực trạng phát triển đội ngũ cán bộ quản lý ở các trường tiểu học huyện Phụng Hiệp, tỉnh Hậu Giang , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 13 Số 03S (2024): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Trần Đại Nghĩa, Bùi Tuấn Lễ, Thực trạng quản lý hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp cho học sinh ở các trường trung học phổ thông huyện Tân Hiệp, tỉnh Kiên Giang , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 13 Số 03S (2024): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)