Current management of local education activities for students in primary schools Tam Nong district, Dong Thap province

Dai Nghia Tran1, Ngoc Thien Trung Nguyen2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article evaluates the current management of local educational activities for students in primary schools. A survey was joined by 44 administrators and 167 teachers. In addition, an interview was conducted among 05 school managers coded from CBQL1 to CBQL5 and 10 class teachers coded from GV1 to GV10 in 10 primary schools in Tam Nong district, province Dong Thap. The 5-level scale scores and percentages were analyzed to evaluate the current situation. Research results show that there are still many inadequacies in the management of local educational activities for students these primary schools. This situation is the basis for managers to propose appropriate management measures for improvements.

Article Details

References

Arfanda, P. E. (2020, October). Learning Model for Physical Education Based on Local Culture in South Sulawesi. In 3rd International onference on Education, Science, and Technology (ICEST 2019)(215-219). Atlantis Press.
Ban Chấp hành Trung Ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Ban Chấp hành Trung ương Đảng khóa XI “Về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình hoạt động trải nghiệm, trải nghiệm hướng nghiệp ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về Ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Công văn số 1106/BGDĐT-GDTrH ngày 20 tháng 3 năm 2019 về việc Biên soạn và tổ chức thực hiện nội dung giáo dục địa phương trong Chương trình Giáo dục phổ thông.
Ernawati, T., Siswoyo, E. R., Hardyanto, W., & Raharjo, J. T. (2018). Local-wisdom-based character education management in early childhood education. The Journal of Educational Development, 6(3):348-355.
Huỳnh, M. T. (2019). Giáo dục lịch sử địa phương qua hoạt động trải nghiệm của các trường tiểu học tỉnh Kiên Giang. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, kì 2, tháng 5, 208-210.
Nguyễn, L. N. (2023a). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục địa phương cho học sinh các trường trung học cơ sở ở huyện Hòa Bình, tỉnh Bạc Liêu. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(03S), 268-279. https://doi.org/10.52714/dthu.12.03S.2023.1167.
Nguyễn, N. B. T. (2023b). Quản lý hoạt động giáo dục địa phương cho học sinh các trường tiểu học ở Quận 12, Thành phố Hồ Chí Minh đáp ứng yêu cầu đổi mới Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, số 298, tháng 10, 145-147.
Noor, F. A., & Sugito (2019). Multicultural education based in the local wisdom of Indonesia for elementary schools in the 21st century. Journal of International Social Studies, Vol. 9, No. 2, 2019, 94-106.
Sugiyo, R., & Purwastuti, L. A. (2017). Local wisdombased character education model in elementary school in Bantul Yogyakarta Indonesia. Sino-US English Teaching, 14(5), 299-308. Doi:10.17265/1539-8072/2017.05.003.

Most read articles by the same author(s)