Current management of local education activities for students in primary schools Tam Nong district, Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
The article evaluates the current management of local educational activities for students in primary schools. A survey was joined by 44 administrators and 167 teachers. In addition, an interview was conducted among 05 school managers coded from CBQL1 to CBQL5 and 10 class teachers coded from GV1 to GV10 in 10 primary schools in Tam Nong district, province Dong Thap. The 5-level scale scores and percentages were analyzed to evaluate the current situation. Research results show that there are still many inadequacies in the management of local educational activities for students these primary schools. This situation is the basis for managers to propose appropriate management measures for improvements.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Local education, operations management, primary school, Tam Nong district
References
Ban Chấp hành Trung Ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Ban Chấp hành Trung ương Đảng khóa XI “Về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình hoạt động trải nghiệm, trải nghiệm hướng nghiệp ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về Ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Công văn số 1106/BGDĐT-GDTrH ngày 20 tháng 3 năm 2019 về việc Biên soạn và tổ chức thực hiện nội dung giáo dục địa phương trong Chương trình Giáo dục phổ thông.
Ernawati, T., Siswoyo, E. R., Hardyanto, W., & Raharjo, J. T. (2018). Local-wisdom-based character education management in early childhood education. The Journal of Educational Development, 6(3):348-355.
Huỳnh, M. T. (2019). Giáo dục lịch sử địa phương qua hoạt động trải nghiệm của các trường tiểu học tỉnh Kiên Giang. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, kì 2, tháng 5, 208-210.
Nguyễn, L. N. (2023a). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục địa phương cho học sinh các trường trung học cơ sở ở huyện Hòa Bình, tỉnh Bạc Liêu. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(03S), 268-279. https://doi.org/10.52714/dthu.12.03S.2023.1167.
Nguyễn, N. B. T. (2023b). Quản lý hoạt động giáo dục địa phương cho học sinh các trường tiểu học ở Quận 12, Thành phố Hồ Chí Minh đáp ứng yêu cầu đổi mới Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, số 298, tháng 10, 145-147.
Noor, F. A., & Sugito (2019). Multicultural education based in the local wisdom of Indonesia for elementary schools in the 21st century. Journal of International Social Studies, Vol. 9, No. 2, 2019, 94-106.
Sugiyo, R., & Purwastuti, L. A. (2017). Local wisdombased character education model in elementary school in Bantul Yogyakarta Indonesia. Sino-US English Teaching, 14(5), 299-308. Doi:10.17265/1539-8072/2017.05.003.
Most read articles by the same author(s)
- Dai Nghia Tran, Dinh Vi Nguyen, Current teaching device management at primary schools in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thanh Liem Truong, Current teaching equipment management in middle schools in Thanh Tri district, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Truong Sinh Vu, Current experience activities management at primary schools in Vinh Loi district, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Human resource development for experiential education activities in gifted high schools , Dong Thap University Journal of Science: No. 40 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Dai Nghia Tran, The current practice of student’ soft skill training at Dong Thap University: From the perspectives of students and lecturers, educational managers , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 3 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Dai Nghia Tran, Thi Hue Nguyen, Current management of experiential activities for students in primary schools Loc Ninh District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Tan Khanh Le, Current ethical education activities management for students in junior high schools Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thi Hong Mai, Current competence-based mathematics teaching management at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thi Thu Hong Che, Current status of managing moral education activities for students at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)