Human resource development for experiential education activities in gifted high schools

Dai Nghia Tran1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Today, the rapid development of science - technology and knowledge economy have set the growing demand for human resource in general and education workforce in particular. Historically, it has clearly shown that human resource has always been a key factor for the success or failure of an organization, unit or sector. With this in mind, the paper presents the importance and steps of human resource development for experiential education activities in gifted high schools, contributing to achieving the new k-12 education program goals of post-2018.

Article Details

References

[1]. Ban Chấp hành Trung ương (2004), Chỉ thị số 40/2004/CT-TW ngày 15/6/ 2004, về việc xây dựng, nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục.
[2]. Ban Chấp hành Trung ương (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 4/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2012), Thông tư Số 06/2012/TT-BGDĐT, ngày 15/02/2012 về việc ban hành Quy chế tổ chức và hoạt động trường THPT chuyên.
[4]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017), Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.
[5]. Trần Kim Dung (2011), Quản trị nguồn nhân lực, NXB Tổng hợp, Thành phố Hồ Chí Minh.
[6]. Hồ Chí Minh (1972), Bàn về công tác giáo dục, NXB Sự Thật, Hà Nội.
[7]. Quốc hội (2009), Luật sửa đổi, bổ sung một số điều của Luật Giáo dục, số 44/2009/QH12 ngày 25/11/2009, Hà Nội.

Most read articles by the same author(s)