Current teaching device management at primary schools in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province

Dai Nghia Tran1, , Dinh Vi Nguyen2
1 Dong Thap University
2 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Teaching equipment facilitates students to mobilize learning abilities, improve self-study, and practice skills. It also helps teachers innovate teaching methods. Therefore, teaching equipment plays a very important role in improving education quality. For sufficient teaching equipment, its management must be well cared. Research results on current teaching equipment management in primary schools in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province using SPSS 20.0 on a 4-level Likert scale to calculate mean scores, deviation, and percentage, show many shortcomings of this task in these local primary schools.

Article Details

References

Komensky, Jan Amot. (1632). Phép giáo huấn vĩ đại. NXB Trẻ.
Kondacov, M.I. (1984). Cơ sở lí luận khoa học quản lý giáo dục. Viện Khoa học quản lý giáo dục, Hà Nội.
Tô Xuân Giáp. (2000). Phương tiện dạy học (Tái bản lần 2). NXB Giáo dục.
Trần Kiểu và Vũ Trọng Rỹ. (2011). Khai thác thiết bị dạy học hiện đại phục vụ dạy học ở trường phổ thông. NXB Giáo dục.
Trần Quốc Đắc. (2009). Một số vấn đề lý luận và thực tiễn của việc xây dựng, sử dụng cơ sở vật chất và thiết bị dạy-học ở trường phổ thông Việt Nam, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Vũ Trọng Rỹ. (2005). Một số vấn đề lý luận về phương tiện dạy học. Bài giảng cho học viên cao học, Đại học Sư phạm Huế.
Wiles, Jon, Joseph Bondi (Nguyễn Kim Dung dịch). (2005). Xây dựng chương trình học. NXB Giáo dục Việt Nam.
Xukhomlinski, V.A. (1989). Trường trung học Pavlưsh. Tổng kết kinh nghiệm công tác giảng dạy - giáo dục trong nhà trường trung học.

Most read articles by the same author(s)