Current ethical education activities management for students in junior high schools Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province

Dai Nghia Tran1, , Tan Khanh Le2
1 Dong Thap University
2 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

The article evaluates the actual management of ethical education activities in junior high schools in Bu Gia Map district, Binh Phuoc province from a 190-participant survey, including 30 managers, 120 teachers and 40 student parents at 4 junior high schools in Bu Gia Map district, Binh Phuoc province. With SPSS 20.0 applied on a 4-level Likert scale to calculate mean scores, percentage, and standard deviation, research results show that there are still many shortcomings in the management of moral education activities in the surveyed schools. This is the basis for managers to propose appropriate management measures to improve the quality and effectiveness of moral education for students in these local junior high schools.

Article Details

References

Ban chấp hànhTrung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Hội nghị lần thứ tám Ban chấp hành TW khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện nền kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”. Nghị quyết của Hội nghị Trung Ương 8 khóa XI về Đổi mới căn bản toàn diện giáo dục.
Dương Thị Phương Hoa. (2017). Biện pháp quản lí giáo dục đạo đức ở trường trung học cơ sở Đền Lừ, quận Hoàng Mai, Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 6, 37-40; 75.
Đặng Quốc Bảo. (1995). Quản lý Giáo dục một số khái niệm và luận đề. . Hà Nội: Trường Cán bộ quản lý Giáo dục và Đào tạo.
Hồ Chí Minh. (1983). Về Đạo đức. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Hà Thế Ngữ, Đặng Vũ Hoạt. (1998). Giáo dục học.Hà Nội: NXB Giáo dục.
Lê Văn Hồng (Chủ biên), Lê Ngọc Lan, Nguyễn Văn Thăng. (1998). Tâm lý học lứa tuổi và tâm lý học sư phạm. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Phạm Khắc Chương. (2003). Rèn đạo đức và ý thức công dân. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Phạm Minh Hạc (2008). Giáo dục đạo đức Hồ Chí Minh: Chú trọng vào quan hệ người - người. Tạp chí Giáo dục, Số 196 (8/2008).
Phùng Đình Mẫn, Văn Tám. (2020). Thực trạng và biện pháp quản lý công tác giáo dục đạo đức cho học sinh các trường trung học cơ sở huyện Tây Sơn, tỉnh Bình Định. Tạp chí Giáo dục, Số 478 (Kì 2 - 5/2020), 55-59.
Phạm Thị Dạ Thảo. (2018). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục đạo đức cho học sinh ở các trường trung học cơ sở trên địa bàn thị xã Tân Uyên, tỉnh Bình Dương. Tạp chí Quản lý giáo dục, Số 4, tháng 12-2018.
Thủ tướng Chính phủ. (2012). Quyết định số: 711/QĐ-TTg, ngày 13 tháng 6 năm 2012 phê duyệt “Chiến lược phát triển giáo dục giai đoạn 2011-2020”.

Most read articles by the same author(s)