Current ethical education activities management for students in junior high schools Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province
Main Article Content
Abstract
The article evaluates the actual management of ethical education activities in junior high schools in Bu Gia Map district, Binh Phuoc province from a 190-participant survey, including 30 managers, 120 teachers and 40 student parents at 4 junior high schools in Bu Gia Map district, Binh Phuoc province. With SPSS 20.0 applied on a 4-level Likert scale to calculate mean scores, percentage, and standard deviation, research results show that there are still many shortcomings in the management of moral education activities in the surveyed schools. This is the basis for managers to propose appropriate management measures to improve the quality and effectiveness of moral education for students in these local junior high schools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Bu Gia Map, Binh Phuoc, educational activities, moral education, manage
References
Dương Thị Phương Hoa. (2017). Biện pháp quản lí giáo dục đạo đức ở trường trung học cơ sở Đền Lừ, quận Hoàng Mai, Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 6, 37-40; 75.
Đặng Quốc Bảo. (1995). Quản lý Giáo dục một số khái niệm và luận đề. . Hà Nội: Trường Cán bộ quản lý Giáo dục và Đào tạo.
Hồ Chí Minh. (1983). Về Đạo đức. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Hà Thế Ngữ, Đặng Vũ Hoạt. (1998). Giáo dục học.Hà Nội: NXB Giáo dục.
Lê Văn Hồng (Chủ biên), Lê Ngọc Lan, Nguyễn Văn Thăng. (1998). Tâm lý học lứa tuổi và tâm lý học sư phạm. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Phạm Khắc Chương. (2003). Rèn đạo đức và ý thức công dân. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Phạm Minh Hạc (2008). Giáo dục đạo đức Hồ Chí Minh: Chú trọng vào quan hệ người - người. Tạp chí Giáo dục, Số 196 (8/2008).
Phùng Đình Mẫn, Văn Tám. (2020). Thực trạng và biện pháp quản lý công tác giáo dục đạo đức cho học sinh các trường trung học cơ sở huyện Tây Sơn, tỉnh Bình Định. Tạp chí Giáo dục, Số 478 (Kì 2 - 5/2020), 55-59.
Phạm Thị Dạ Thảo. (2018). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục đạo đức cho học sinh ở các trường trung học cơ sở trên địa bàn thị xã Tân Uyên, tỉnh Bình Dương. Tạp chí Quản lý giáo dục, Số 4, tháng 12-2018.
Thủ tướng Chính phủ. (2012). Quyết định số: 711/QĐ-TTg, ngày 13 tháng 6 năm 2012 phê duyệt “Chiến lược phát triển giáo dục giai đoạn 2011-2020”.
Most read articles by the same author(s)
- Dai Nghia Tran, Dinh Vi Nguyen, Current teaching device management at primary schools in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thanh Liem Truong, Current teaching equipment management in middle schools in Thanh Tri district, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Truong Sinh Vu, Current experience activities management at primary schools in Vinh Loi district, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Human resource development for experiential education activities in gifted high schools , Dong Thap University Journal of Science: No. 40 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Dai Nghia Tran, The current practice of student’ soft skill training at Dong Thap University: From the perspectives of students and lecturers, educational managers , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 3 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Dai Nghia Tran, Thi Hue Nguyen, Current management of experiential activities for students in primary schools Loc Ninh District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Ngoc Thien Trung Nguyen, Current management of local education activities for students in primary schools Tam Nong district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thi Hong Mai, Current competence-based mathematics teaching management at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thi Thu Hong Che, Current status of managing moral education activities for students at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)