Current experience activities management at primary schools in Vinh Loi district, Bac Lieu province

Dai Nghia Tran1, , Truong Sinh Vu2
1 Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities, Dong Thap University
2 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Experiential activities are educationally designed and guided by educators, creating opportunities for students to access reality, experience positive emotions, exploit previous experiences, and mobilize synthesized knowledge and skills from subjects to perform assigned tasks or solve practical problems of school, family, and social life appropriate to age. This is the process of transforming past experiences into new knowledge, new understanding, and new skills towards promoting creative potential and the ability to adapt to life, environment and future career, contributing the formation and development of key qualities, general abilities and specific abilities for students. Activity content is built based on individual student relationships among themselves, with society, nature, and their professions. At the elementary level, the content of experiential activities focuses on self-discovery, self-training, and relationship development activities with friends, teachers, and family members. Social activities and learning about some careers close to students are also organized with age-appropriate content and format. (Ministry of Education and Training, 2018). However, currently primary schools in general and primary schools in Vinh Loi district, Bac Lieu province in particular still do not pay enough attention to this issue. Therefore, to achieve educational goals, the role of managing experiential activities in elementary schools needs to be taken seriously. The article evaluates the results of the current experiential activity management through a survey of 90 subjects from 10 primary schools in Vinh Loi district, Bac Lieu province. The statistical survey results reveal inadequacies in this concern.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04 tháng 11 năm 2013 của Hội nghị lần thứ tám Ban Chấp hành Trung ương khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện nền kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình hoạt động trải nghiệm, trải nghiệm hướng nghiệp ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về Ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
Huỳnh Ngọc Phố Châu. (2019). Thực trạng quản lý hoạt động trải nghiệm cho học sinh các trường trung học phổ thông thị xã Hương Thủy, tỉnh Thừa Thiên Huế. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế, 2(50), 147-158.
Lê Thị Phương An. (2019). Công tác quản lý hoạt động trải nghiệm cho học sinh trường tiểu học trên địa bàn thành phố Thủ Dầu Một, tỉnh Bình Dương. Tạp chí Khoa học Quản lý giáo dục, 01(21), 84-91.
Lê Tiến Sĩ. (2019). Thực trạng quản lý hoạt động trải nghiệm theo định hướng phát triển năng lực cho học sinh ở các trường trung học cơ sở quận Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, tháng 7, 53-60.
Nguyễn Diệu Cúc và Nguyễn Thị Nhàn. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động trải nghiệm cho học sinh các trường tiểu học huyện Hoài Đức, Thành phố Hà Nội theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 19(08), 69-75.

Most read articles by the same author(s)