Designing lesson plans on Natural - Social subject developing student qualifications and competences
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
The change from the content of the General Education program 2006 to the competence and quality of the General Education program in 2018 is an important and urgent issue that teachers and educational administrators pay attention. To form and develop student capacity in teaching Nature - Society, teachers need to organize learning activities such as observation, interaction, experience, etc., subject to the requirements to be met in order to form and develop students' abilities and qualities. The article analyzes the requirements of the components in the design of the Natural - Social lesson plan in the direction of forming and developing these abilities and qualities.
Chi tiết bài viết
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Từ khóa
Capacity, design, lesson, Nature-Society.
Tài liệu tham khảo
Ministry of Education and Training. (2018a). General Education Program. Nature and Society. Issued together with Circular No. 32/2018/TT-BGDDT dated December 26, 2018 of the Minister of Education and Training.
Ministry of Education and Training. (2018b). General Education Program. Science. Issued together with Circular No. 32/2018/TT-BGDDT dated December 26, 2018 of the Minister of Education and Training.
Ministry of Education and Training. (2018c). General Education Program. History and Geography (primary level). Issued together with Circular No. 32/2018/TT-BGDDT dated December 26, 2018 of the Minister of Education and Training.
Ministry of Education and Training. (2021). V/v guiding the development of educational plans of primary schools, No. 2345/BGDĐT-GDTH dated June 7, 2021 of the Minister of Education and Training.
Van, T. (Sunday, February 19, 2023). There are still many difficulties in implementing the Education Program general 2018. Labor. Accessed from https://laodong.vn/Giao-duc/con-nhieu-kho-khan-trong-trien-khai-chuong-trinh-Giao-duc-pho-thong-2018-1149346.ldo.
Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả
- Dương Huy Cẩn, Trần Thanh Nguyên, Sử dụng tư liệu thực tiễn phát triển kiến thức cho học sinh trong chủ đề tự nhiên môn Tự nhiên và Xã hội lớp 3 , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 40 (2019): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Dương Huy Cẩn, Lê Hồng Cẩm Tú, Quản lý hoạt động giáo dục đạo đức nghề nghiệp cho sinh viên ngành giáo dục mầm non, Trường Đại học Đồng Tháp , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 25 (2017): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Duong Huy Can, Le Hong Cam Tu, Constructing models for training, career practice for students in early teacher training between training institutions and kindling schools , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 12 Số 3 (2023): Chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Anh)