Approaches to improve students’ competence of self-study

Thi My Tra Le1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

To meet the requirements of credit-based training in universities, teachers have to guide students how to learn, while students should change their perceptions and learning methods to create decent interactions in the teaching process. The paper present factors related to active learning-teaching; thereby it comes up with approaches to help improve students’ competence of self-study and creativity in their learning process.

Article Details

References

[1]. Lê Thanh Chung (2008), Giáo dục học tiểu học, NXB Giáo Dục.
[2]. Jean - Marc Denommé, Madeleine Roy (Bản dịch của Nguyễn Quang Thuấn, Tống Văn Quán) (2000), Tiến tới một sư phạm tương tác, NXB Thanh Niên.
[3]. Quang Dương (2003), “Dạy học theo tình huống”, Tuổi trẻ chủ nhật, (số 45), tr. 12-14.
[4]. Robert Feldman, Phương pháp P.O.W.E.R, http://www.mheducation.ca/college/feldmanPower/pchapters.mhtml.
[5]. Nghị quyết số 14/2005/NQ-CP ngày 02/11/2005 về đổi mới cơ bản và toàn diện giáo dục đại học Việt Nam giai đoạn 2006-2020.
[6]. Vũ Văn Tảo (2003), Dạy cách học, Tài liệu tập huấn chương trình thay sách giáo khoa Hà Nội.
[7]. Thái Duy Tuyên (2007), Phương pháp dạy học truyền thống và đổi mới, NXB Giáo Dục.