Current context and solutions enhancing scientific research competencies of students in the Faculty of Biotechnology, Chemical and Food Technologies, Can Tho University of Technology

Van Kiet Nguyen1, , Si Thien Le1
1 Can Tho University of Technology, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The study was conducted to reflect the advantages and disadvantages of students in reseach activities at the Faculty of Biotechnology, Chemical and Food Technologies, Can Tho University of Technology. The samples were 291 students, in the fields of Biotechnology, Chemical Engineering and Food Technology. Survey results showed that 64.6% of students had been informed of student's scientific research activities but had yet to acquire this skill; 100% of students believed that the research was simply conducting studies on given topics; the two most popular benefits when doing scientific research were added points to the graduation thesis and the faculty would provide facilities and technical equipment to do scientific research; 59.8% of students thought that scientific research was not important; 65.8% of students believed that lectucrers and academic advisers were the most reliable information sources for scientific research activities. In addition, the results indicated some difficulties of students when doing scientific research, including limitations in foreign languages ​​and the ability to search for and access scientific articles and specialized scientific journals; limited in time to carry out the topic due to exam and class schedules; limited in terms of funding. Based on the studying, several solutions to improve scientific research capacity for students of the Faculty are proposed.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2012). Thông tư số 19 /2012/TT-BGDĐT ngày 01 tháng 6 năm 2012 quy định về nội dung hoạt động NCKH của SV trong các cơ sở giáo dục đại học.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 26/2021/TT-BGDĐT ngày 17 tháng 9 năm 2021 quy định về hoạt động NCKH của SV trong cơ sở giáo dục đại học.
Phạm, V. Q., & Nguyễn, Q. T. (2011). Phương pháp nghiên cứu xã hội học. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Yamane, T. (1967). Statistics - An Introductory Analysis, 2nd Ed, New York, Harper and Row.
Trường Đại học Kỹ thuật - Công nghệ Cần Thơ. (2017). Quyết định số 493/QĐ-ĐHKTCN ngày 31 tháng 12 năm 2017 về việc ban hành Quy định về đào tạo trình độ đại học hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ.
Trường Đại học Kỹ thuật - Công nghệ Cần Thơ. (2018). Quyết định số 195/QĐ-ĐHKTCN ngày 15 tháng 5 năm 2018 về việc ban hành Quy định về việc quản lý nhiệm vụ khoa học và công nghệ.
Trường Đại học Kỹ thuật - Công nghệ Cần Thơ. (2019). Quyết định số 230/QĐ-ĐHKTCN ngày 14 tháng 6 năm 2019 về việc ban hành Quy định cộng điểm thưởng NCKH của SV vào luận văn tốt nghiệp.