Current management of educational socialization activities in primary schools in Cai Lay town, Tien Giang province

Thi Hoang Ngan Tran1, , Thi To Oanh Phan2
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh city 870000, Vietnam
2 Faculty of Commerce and Tourism, Industrial University of Ho Chi Minh City, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Management of educational socialization plays an important role in improving the effectiveness of educational socialization activities. A questionnaire-survey was used among 216 subjects who are managers, teachers and forces participating in educational socialization outside the schools. The survey results are reported about the current management of socialization activities at primary schools in Cai Lay town, Tien Giang province. This work is regularly carried out with quite good efficiency. Attention should be paid to improving the management, inspection, and evaluation of educational socialization activities, as these areas received the lowest ratings. From this, the article proposes 6 methods to improve the effectiveness of managing socialization activities of local primary schools.

Article Details

Author Biography

PGS.TS Thi To Oanh Phan, Faculty of Commerce and Tourism, Industrial University of Ho Chi Minh City, Vietnam

Khoa thương mại và Du lịch trường Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh

 

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2005). Quyết định số 20/2005/QĐ-BGD&ĐT về phê duyệt đề án Quy hoạch phát triển xã hội hóa giáo dục giai đoạn 2005-2010.
Chính phủ. (2005). Nghị quyết số 05/2005/NQ-CP, ngày 18/4/2005 về Đẩy mạnh các hoạt động giáo dục, y tế và thể dục thể thao.
Chính phủ. (2008). Nghị định số 69/2008/NĐ-CP, ngày 30/5/2008 về Chính sách xã hội hóa đối với các hoạt động trong lĩnh vực giáo dục, dạy nghề, y tế, thể thao, môi trường.
Hồ, V. D. & Nguyễn, T. S. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động xã hội hóa giáo dục ở các trường tiểu học huyện Khánh Vĩnh, tỉnh Khánh Hòa. Tạp chí Giáo dục, Tập 23, Số 18 (2023), 28-33.
Lê, Q. H. (2004). Xã hội hóa giáo dục nhìn từ góc độ pháp luật. Hà Nội: NXB Tư pháp.
Nguyễn, T. M. L. & Nguyễn, Q. C. (2010). Đại cương về khoa học quản lý. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Nguyễn, V. T. Lâm sàng thống kê - Phân tích tương quan, Chương trình huấn luyện y khoa. Truy cập từ https://www.bomonnoiydhue.edu.vn/storage/files/lstk12_phantich
tuongquan.pdf.
Phạm, M. H. (1997). Xã hội hóa công tác giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Quốc hội. (2019). Luật số 43/2019/QH14, ngày 14/6/2019 của Quốc hội về Luật Giáo dục.