Current management of educational socialization activities in primary schools in Cai Lay town, Tien Giang province
Main Article Content
Abstract
Management of educational socialization plays an important role in improving the effectiveness of educational socialization activities. A questionnaire-survey was used among 216 subjects who are managers, teachers and forces participating in educational socialization outside the schools. The survey results are reported about the current management of socialization activities at primary schools in Cai Lay town, Tien Giang province. This work is regularly carried out with quite good efficiency. Attention should be paid to improving the management, inspection, and evaluation of educational socialization activities, as these areas received the lowest ratings. From this, the article proposes 6 methods to improve the effectiveness of managing socialization activities of local primary schools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Activities, educational socialization, Cai Lay town, management, Tien Giang province.
References
Chính phủ. (2005). Nghị quyết số 05/2005/NQ-CP, ngày 18/4/2005 về Đẩy mạnh các hoạt động giáo dục, y tế và thể dục thể thao.
Chính phủ. (2008). Nghị định số 69/2008/NĐ-CP, ngày 30/5/2008 về Chính sách xã hội hóa đối với các hoạt động trong lĩnh vực giáo dục, dạy nghề, y tế, thể thao, môi trường.
Hồ, V. D. & Nguyễn, T. S. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động xã hội hóa giáo dục ở các trường tiểu học huyện Khánh Vĩnh, tỉnh Khánh Hòa. Tạp chí Giáo dục, Tập 23, Số 18 (2023), 28-33.
Lê, Q. H. (2004). Xã hội hóa giáo dục nhìn từ góc độ pháp luật. Hà Nội: NXB Tư pháp.
Nguyễn, T. M. L. & Nguyễn, Q. C. (2010). Đại cương về khoa học quản lý. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Nguyễn, V. T. Lâm sàng thống kê - Phân tích tương quan, Chương trình huấn luyện y khoa. Truy cập từ https://www.bomonnoiydhue.edu.vn/storage/files/lstk12_phantich
tuongquan.pdf.
Phạm, M. H. (1997). Xã hội hóa công tác giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Quốc hội. (2019). Luật số 43/2019/QH14, ngày 14/6/2019 của Quốc hội về Luật Giáo dục.
Most read articles by the same author(s)
- Thi To Oanh Phan, Huu Bach Nguyen, Thực trạng giáo dục hướng nghiệp ở các trường trung học phổ thông thành phố Bà Rịa, tỉnh Bà Rịa – Vũng Tàu , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Cam Giang Huynh, PGS, TS Thi To Oanh Phan, The current situation of life skills education activities for kindergarten children aged 5-6 in Cai Lay town, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)