Building punctuation practice exercises to develop 3rd-graders’ communication skills in Lai Vung district, Dong Thap province

Duc Hung Tran1, Minh Vuong Nguyen2,3,
1 Faculty of Primary and Preschool Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
3 Phu My Primary School, Dong Thap province, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Communicative teaching essentially serves the purpose of communication and communication skills taught. It is shown in both content and teaching methods. Communication skills are formed through many situational exercises, suitable for natural communication situations. In particular, the content of learning punctuation plays an important role in written communication activities. Therefore, it is extremely necessary to increase exposure opportunities to more types of exercises and to build a system of exercises on punctuation to develop 3rd-graders’ communication skills. In this article, we have built an exercises system consisting of three large exercises groups: one for finding and identifying punctuation, another for using punctuation, and another for correcting punctuation errors. At the same time, we have designed a sample lesson for each type of exercises, so that teachers can easily design the remaining exercises in the similar way to apply Vietnamese punctuation teaching. 

Article Details

References

Bùi, M. T. (1995). Về quan điểm giao tiếp trong dạy học Tiếng Việt. Tạp chí nghiên cứu Giáo dục, Số 94, 35-37.
Đặng, T. H. (2012). Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Quản lí giáo dục, Số 126, 52-54.
Đỗ, H. C. (Chủ biên). (1996). Từ vựng - ngữ nghĩa tiếng Việt. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Hoàng, P. (Chủ biên). (2000). Từ điển tiếng Việt. Hà Nội: Trung tâm từ điển học.
Mai, N. C., & cs. (2003). Cơ sở ngôn ngữ học và tiếng Việt. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, N. Y. (1996). Từ điển giải thích thuật ngữ ngôn ngữ học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, T. L. K. (Chủ biên). (2022a). Sách giáo viên Tiếng Việt 3 (tập 1) (Bộ sách Chân trời sáng tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. K. (Chủ biên). (2022b). Sách giáo viên Tiếng Việt 3 (tập 2) (Bộ sách Chân trời sáng tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. A. (2019). Một số cách tiếp cận khái niệm “năng lực” trong giáo dục. Tạp chí Giáo dục, Số 462 (tháng 9), 24-28.
Nguyễn, T. H. (2002). Xây dựng và sử dụng hệ thống bài tập thực hành môn Giáo dục học nhằm rèn luyện năng lực tổ chức hoạt động giáo dục cho sinh viên sư phạm. Kỉ yếu hội nghị khoa học nghiên cứu sinh, 64-67.
Trần, T. H. L. (Chủ biên). (2008). Bài tập rèn kĩ năng sử dụng câu tiếng Việt cho học sinh tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, T. H. L. (Chủ biên). (2008). Dạy học dấu câu tiếng Việt cho học sinh tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.