Building punctuation practice exercises to develop 3rd-graders’ communication skills in Lai Vung district, Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
Communicative teaching essentially serves the purpose of communication and communication skills taught. It is shown in both content and teaching methods. Communication skills are formed through many situational exercises, suitable for natural communication situations. In particular, the content of learning punctuation plays an important role in written communication activities. Therefore, it is extremely necessary to increase exposure opportunities to more types of exercises and to build a system of exercises on punctuation to develop 3rd-graders’ communication skills. In this article, we have built an exercises system consisting of three large exercises groups: one for finding and identifying punctuation, another for using punctuation, and another for correcting punctuation errors. At the same time, we have designed a sample lesson for each type of exercises, so that teachers can easily design the remaining exercises in the similar way to apply Vietnamese punctuation teaching.
Article Details
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
A punctuation practice, communication skills, exercise, student.
References
Đặng, T. H. (2012). Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Quản lí giáo dục, Số 126, 52-54.
Đỗ, H. C. (Chủ biên). (1996). Từ vựng - ngữ nghĩa tiếng Việt. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Hoàng, P. (Chủ biên). (2000). Từ điển tiếng Việt. Hà Nội: Trung tâm từ điển học.
Mai, N. C., & cs. (2003). Cơ sở ngôn ngữ học và tiếng Việt. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, N. Y. (1996). Từ điển giải thích thuật ngữ ngôn ngữ học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, T. L. K. (Chủ biên). (2022a). Sách giáo viên Tiếng Việt 3 (tập 1) (Bộ sách Chân trời sáng tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. K. (Chủ biên). (2022b). Sách giáo viên Tiếng Việt 3 (tập 2) (Bộ sách Chân trời sáng tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. A. (2019). Một số cách tiếp cận khái niệm “năng lực” trong giáo dục. Tạp chí Giáo dục, Số 462 (tháng 9), 24-28.
Nguyễn, T. H. (2002). Xây dựng và sử dụng hệ thống bài tập thực hành môn Giáo dục học nhằm rèn luyện năng lực tổ chức hoạt động giáo dục cho sinh viên sư phạm. Kỉ yếu hội nghị khoa học nghiên cứu sinh, 64-67.
Trần, T. H. L. (Chủ biên). (2008). Bài tập rèn kĩ năng sử dụng câu tiếng Việt cho học sinh tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, T. H. L. (Chủ biên). (2008). Dạy học dấu câu tiếng Việt cho học sinh tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Most read articles by the same author(s)
- Duc Hung Tran, Thi Truc Hue Huynh, Building exercise questions to develop grade-3 students’ speaking in Cai Be district, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Duc Hung Tran, Thi Mai Nguyen, Creating 2nd-graders’ learning interest in teaching writing in Bao Loc city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- TS Duc Hung Tran, Thi Anh Tho Nguyen, Developing 3rd-graders’ ability to use sentence types on speaking purposes through experiential activities in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)