Applying the Algorithmic teaching method to organize learning activities in "technical craft" content - Technology subject at elementary school

Dieu Linh Pham1,
1 Faculty of Primary Education, University of Education, Hue University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The subject of Technology Education in primary schools integrates a diverse and rich array of knowledge, among which the incorporation of Technical Handicrafts with the Algorit method offers numerous benefits. This study is to provide teachers and students with an opportunity to apply an additional active teaching method. The author employs both theoretical and empirical research methods as the foundation for this paper. Additionally, an implementation process along with lesson-based examples is provided for how to apply the method in practice. Initial research findings indicate positive effects when employing this approach, as it enables students to engage in active and effective learning while establishing a structured and logical pathway to acquiring knowledge. This study serves as a foundation for further in-depth and practical research on the Algorit teaching method.

Article Details

References

Chương trình Giáo dục phổ thông. (2022) - Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 và thông tư số 13/2022/TT-BGDĐT ngày 03/8/2022 của Bộ trưởng Bộ GD&ĐT. NXB Đại học Sư phạm.
Hà. T. N., & Đặng, V. H. (1987). Giáo dục học. NXB Giáo dục.
Nguyễn, C. (2007). Phương pháp dạy học Hóa học ở trường phổ thông và đại học một số vấn đề cơ bản”. NXB Đà Nẵng Giáo dục.
Nguyễn, X. H. (1988). Thuật toán. NXB Khoa học kỹ thuật.
Nguyễn, T. K. (chủ biên), Nguyễn, T. M. L., Ngô, V. T., & Chu, V. V. (2023). Công nghệ - Bộ Cánh Diều (lớp 3,4,5). NXB Đại học Sư phạm Hồ Chí Minh.
Nguyễn, N. Q. (1994). Lý luận dạy học hoá học, tập I. NXB Giáo dục.
Nguyễn, T. (2012). Sử dụng phương pháp Grap và Algorit trong giải bài tập phần hoá phi kim 10 ban cơ bản. Luận văn thạc sĩ, Trường Đại học Sư phạm, Thành phố Hồ Chí Minh.
Trương, M. D. (2016). Vận dụng Algorit sáng chế trong dạy học Di truyền Sinh học 12. Sáng kiến kinh nghiệm - Sở giáo dục và đào tạo Hưng Yên, Trường Trung học phổ thông Phù Cừ.
Trương, M. D. (2020). Vận dụng Algorit sáng chế để tổ chức dạy học Di truyền học. NXB Đại học Sư phạm Thái Nguyên.
Wolf, C. (1934). Vollständiges Mathematisches Lexicon (Dictionaries German, Mathematics - Early works to 1800). Johann Friedrich Gleditsch, Leipzig, Germany.