Current status of teaching equipment management in secondary schools in Vi Thanh city, Hau Giang province

Thi Hong Tran1, , Minh Tan Truong2
1 University of Science, Thai Nguyen University, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Teaching equipment is a means of actively supporting teachers in implementing teaching content and innovating teaching methods; therefore, the management of teaching activities must be closely linked to the provision of teaching equipment, considering it as the goal and an important resource to develop education in general and secondary education in particular in a fundamental and quality manner. The article evaluates the current status of teaching equipment management through a survey of 82 subjects including 13 managers, 69 teachers and staff at 6 secondary schools in Vi Thanh City, Hau Giang Province. The survey results were analyzed and evaluated according to a 4-level Likert scale, showing that there are still many shortcomings in the management of teaching equipment in these local secondary schools.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Hội nghị lần thứ tám Ban chấp hành TW khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện nền kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 13/2020/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 5 năm 2020 của Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành quy định tiêu chuẩn cơ sở vật chất các trường mầm non, tiểu học, trung học sơ sở, trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 44/2020/TT-BGDĐT ngày 03 tháng 11 năm 2020 của Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành danh mục thiết bị dạy học thối thiểu lớp 6.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 38/2021/TT-BGDĐT ngày 30 tháng 12 năm 2021 của Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành Danh mục thiết bị dạy học tối thiểu cấp Trung học cơ sở.
Nguyễn, V. Đ, & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục.

Most read articles by the same author(s)