The current situation of managing information technology application in organizi educational activities at preschools in Dong Xoai City, Binh Phuoc Province

Thi Hong Van Dinh1, Thi Thu Hang Nguyen2,
1 Faculty of Psychology and Education, Hue University of Education, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

In the context of the Fourth Industrial Revolution and digital transformation, the application of information technology (IT) in preschool education is considered an essential requirement. This paper analyzed the current state of this task in organizing educational activities at preschools in Dong Xoai City, Binh Phuoc Province. The study was based on a survey of 28 administrators and 273 teachers from 10 preschools, conducted through questionnaires and interviews. The findings revealed that the management process, from planning to implementation, direction, and evaluation, had received considerable attention. However, several notable limitations were identified: the planning, direction, and evaluation stages were not comprehensive and lacked specific criteria. Furthermore, existing motivational and encouragement mechanisms had not proven effective. These findings provided a basis for proposing measures to enhance the effectiveness of managing IT application in educational activities at preschools in this area.

Article Details

Author Biography

Thi Hong Van Dinh, Faculty of Psychology and Education, Hue University of Education, Vietnam

Head of the Department - Teaching Methodology Group, Faculty of Educational Psychology; Deputy Dean - Faculty of Educational Psychology

Teaching Methodology Group - Faculty of Educational Psychology - University of Education

Lecturer, Faculty of Educational Psychology, Hue University of Education

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 ban hành Chương trình giáo dục mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Quyết định số 1282/QĐ-BGDĐT ngày 19/4/2021 về việc ban hành Kế hoạch hành động của ngành Giáo dục thực hiện Chương trình chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030.
Lê, C. T., & Nguyễn, Đ. V. (2006). Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học theo hướng hiện đại hóa. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, T. M. L. (2015). Quản lý ứng dụng công nghệ thông tin vào dạy học tại trường mầm non đạt chuẩn quốc gia mức độ 2 tỉnh Thái Nguyên [Luận văn thạc sĩ, Trường Đại học Sư phạm Thái Nguyên.
Phó, Đ. H., & Ngô, Q. S. (2014). Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học tích cực. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Thủ tướng Chính phủ. (2020). Quyết định số 749/QĐ-TTg ngày 03/6/2020 của Thủ tướng Chính phủ, Chương trình chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030.
Thủ tướng Chính phủ. (2022). Quyết định số 131/QĐ-TTg ngày 25/01/2022 phê duyệt Đề án “Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022–2025, định hướng đến năm 2030.”
Trần, K., & Nguyễn, X. T. (2015). Đại cương khoa học quản lý và quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Vũ, T., & Tài, T. (2015). Ứng dụng công nghệ thông tin trong giáo dục mầm non. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.