The current situation of managing information technology application in organizi educational activities at preschools in Dong Xoai City, Binh Phuoc Province
Main Article Content
Abstract
In the context of the Fourth Industrial Revolution and digital transformation, the application of information technology (IT) in preschool education is considered an essential requirement. This paper analyzed the current state of this task in organizing educational activities at preschools in Dong Xoai City, Binh Phuoc Province. The study was based on a survey of 28 administrators and 273 teachers from 10 preschools, conducted through questionnaires and interviews. The findings revealed that the management process, from planning to implementation, direction, and evaluation, had received considerable attention. However, several notable limitations were identified: the planning, direction, and evaluation stages were not comprehensive and lacked specific criteria. Furthermore, existing motivational and encouragement mechanisms had not proven effective. These findings provided a basis for proposing measures to enhance the effectiveness of managing IT application in educational activities at preschools in this area.
Keywords
Dong Xoai City, information technology application, management, preschool education.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 ban hành Chương trình giáo dục mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Quyết định số 1282/QĐ-BGDĐT ngày 19/4/2021 về việc ban hành Kế hoạch hành động của ngành Giáo dục thực hiện Chương trình chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030.
Lê, C. T., & Nguyễn, Đ. V. (2006). Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học theo hướng hiện đại hóa. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, T. M. L. (2015). Quản lý ứng dụng công nghệ thông tin vào dạy học tại trường mầm non đạt chuẩn quốc gia mức độ 2 tỉnh Thái Nguyên [Luận văn thạc sĩ, Trường Đại học Sư phạm Thái Nguyên.
Phó, Đ. H., & Ngô, Q. S. (2014). Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học tích cực. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Thủ tướng Chính phủ. (2020). Quyết định số 749/QĐ-TTg ngày 03/6/2020 của Thủ tướng Chính phủ, Chương trình chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030.
Thủ tướng Chính phủ. (2022). Quyết định số 131/QĐ-TTg ngày 25/01/2022 phê duyệt Đề án “Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022–2025, định hướng đến năm 2030.”
Trần, K., & Nguyễn, X. T. (2015). Đại cương khoa học quản lý và quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Vũ, T., & Tài, T. (2015). Ứng dụng công nghệ thông tin trong giáo dục mầm non. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Thu Hang Nguyen, Vấn đề giảm thiểu số lượng nhân vật trong truyện cực ngắn (khảo sát từ tập “Tặng một vầng trăng sáng”) , Dong Thap University Journal of Science: No. 4 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities