Some considerations of building the outdoor playground environment for pre-school children

Thi Lan Vo1, Thi Bich Van Le1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

The article presents some considerations of building the outdoor playground environment. It includes basic contents and principles in designing playgrounds, equipping and arranging materials, organizing spaces as such to attract children’s active participations.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009), Chương trình giáo dục mầm non, NXB Giáo dục Việt Nam.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2008), Điều lệ trường mầm non.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017), Hướng dẫn phát triển chương trình giáo dục mầm non.
[4]. Nguyễn Thị Thanh Hà (2006), Giáo trình Tổ chức hoạt động vui chơi của trẻ ở trường mầm non, NXB Giáo dục.
[5]. Judith Van Hoorn, Patrica Nourot, Barbara Scales, Keith Alward (1993), Play at the center of the curriculum, Macmillan Publising Company.
[6]. Joan P. Isenberq, Mary Renck Jalongo (1997), Creative Expression and Play in Early Childhood, A Viacom Company, Upper Saddle River, New Jersey.
[7]. Kelly Ross Kantz (2004), Understanding the outdoor play environment for preschool children in child care: should we just let em go?, Retrospective Theses and Dissertations
[8]. Vicki Mulligan (1996), Children’s play - An introduction for care providers, Addision - Wesley Publishers Limited
[9]. The early childhood curriculum framework, http://www.ncca.biz/Aistear/pdfs/Guidelines_ENG/ Play_ENG.pdf