The role of Vietnam’s educational science in developing “Viet mind” sustainably
Main Article Content
Abstract
During the course of the nation’s history, Vietnam’ educational science has experienced vicissitudes in undertaking assignments of developing “Viet mind” sustainably. This article aims to present the development of Vietnam’s education science from its foundation in the war time against American imperialists to its growth in the years of innovation based on the political credos of building the nation moving towards socialism, and its duties of implementing sustainable development in the new circumstances of intellectual economy.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Phạm Minh Hạc (2014), Luận bàn về Giáo dục/Quản lý Giáo dục, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[2]. Yuval Noah Harari (2019), 21 Bài học cho thế kỷ 21, NXB Thế giới - Nhã Nam, Hà Nội.
[3]. Tô Duy Hợp và nhiều tác giả (2016), Khoa học tư duy từ nhiều tiếp cận khác nhau, NXB Tri thức Hà Nội.
[4]. Phan Văn Kha, Nguyễn Lộc (2011), Khoa học giáo dục Việt Nam từ đổi mới đến nay, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[2]. Yuval Noah Harari (2019), 21 Bài học cho thế kỷ 21, NXB Thế giới - Nhã Nam, Hà Nội.
[3]. Tô Duy Hợp và nhiều tác giả (2016), Khoa học tư duy từ nhiều tiếp cận khác nhau, NXB Tri thức Hà Nội.
[4]. Phan Văn Kha, Nguyễn Lộc (2011), Khoa học giáo dục Việt Nam từ đổi mới đến nay, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Quoc Bao Dang, Internalizing Uncle Ho’s six instructions into school teaching operation of education innovation , Dong Thap University Journal of Science: No. 15 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Quán triệt quan điểm kinh tế - giáo dục của Chủ tịch Hồ Chí Minh vào sự nghiệp đổi mới hiện nay , Dong Thap University Journal of Science: No. 1 (2012): Part A - Social Sciences and Humanities
- Phu Hao Tran, Minh Gian Pham, TS Huu Ngai Pham, Current status of teachers implementing career education for high school students in the Mekong Delta under the 2018 General Education Program , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)