Solutions to overcome violations of teacher morality based on the perspective of psychology and education
Main Article Content
Abstract
In the current context, a proportion of the teaching staff is not very exemplary, of character degradation, serious violations of teacher morality. The situation is causing anxiety to the education branch and worries to the whole society. Many questions have been raised to search for solutions. This article aims to propose possible solutions to the concerned problem, based on the perspective of psychology and education.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Ethics, social morality, teacher morality, professional ethics
References
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2008), Quyết định 16/2008/QĐ-BGDĐT quy định về Đạo đức nhà giáo.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2019), Thông tư 06/2019/TT-BGDĐT quy định Quy tắc ứng xử trong cơ sở giáo dục mầm non, giáo dục phổ thông và giáo dục thường xuyên.
[4]. Nguyễn Thị Thanh Hà (2014), Giá trị đạo đức truyền thống dân tộc với việc xây dựng lối sống mới cho sinh viênViệt Nam trong bối cảnh toàn cầu hóa hiện nay, Học viện Chính trị Quốc gia Hồ Chí Minh.
[5]. Khoa Triết học, Học viện Chính trị Quốc gia Hồ Chí Minh (2014), Giáo trình đạo đức học, NXB Lý luận Chính trị, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Van Khanh Pham, Building and creating school culture - from perspective to practice , Dong Thap University Journal of Science: No. 36 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Khanh Pham, School culture - nature, content, model and building methods , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Khanh Pham, School administration in the innovative spirit and education modernization , Dong Thap University Journal of Science: No. 42 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)