Implementing multiple intelligence theory to teach the Nature – Society subjects by mind mapping

Huy Can Duong1,
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Multiple intelligence-based instruction by mind mapping helps to stimulate students’ positive learning, research, capacity development and learning skills. Developing individual intelligences in accordance with lesson contents contributes to achieving lesson objectives and quality. This paper presents a brief summary of multiple intelligences theory, mind mapping in teaching, and the use of these tools in teaching Nature-Society subjects of grades 1, 2, 3; Science subject grades 4, 5; History and Geography grade 4 (Nature-Society) in elementary school in order to develop students’ learning capacity.

Article Details

References

1. Bộ Giáo dục và Đào tạo, Dự án Việt - Bỉ (2010), Dạy và học tích cực - Một số phương pháp và kỹ thuật dạy học, NXB Đại học Sư phạm.
2. Bộ Giáo dục và Đào tạo ( 2015), Tự nhiên và Xã hội 3, NXB Giáo dục.
3. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2015), Khoa học 4, NXB Giáo dục.
4. Tony Buzan (2014), Nền tảng và ứng dụng của bản đồ tư duy, NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh.