Some measures to teaching and reviewing the Grade 12 History subject at high schools via objective tests

Viet Trung Hoang1,
1 Pleimei High School

Main Article Content

Abstract

At the beginning of the 2016 - 2017 school year, the Ministry of Education and Training issued the National High School Examination with relatively new formats compared to the previous years. For the first time, students had to take a group test paper of natural sciences and social sciences in objective test formats. For the new testing format, it requires new methods of teaching and learning. This article deals with new methods of teaching and reviewing the grade 12 history subject, especially developing students’ test-taking skills. 

Article Details

References

[1]. Lê Thị Thu Hương (2015), “Tổng quan một số vấn đề cơ sở lí luận của dạy học phân hóa”, Kỷ yếu hội thảo Dạy học tích hợp và dạy học phân hóa ở trường trung học đáp ứng yêu cầu đổi mới chương trình và SGK sau năm 2015, http://www.ier.edu.vn/upload/product/ky-yeu-hoi-thao-day-hoc-tich-hop-day-hoc-phan-hoa-o-truong-pho-thong-572526588155.pdf.
[2]. Phan Ngọc Liên (Chủ biên) (2007), Phương pháp dạy học Lịch sử, tập 1, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[3]. Phan Ngọc Liên (Chủ biên) (2007), Phương pháp dạy học Lịch sử, tập 2, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4]. Hoàng Việt Trung (2017), “Xây dựng hệ thống câu hỏi tạo tình huống có vấn đề để phát triển năng lực HS trong dạy học Lịch sử ở trường THPT”, Tạp chí Giáo dục, số 412 (kì 2-8/2017).