Measures for managing students’ morality education in Vinh Thanh Ethnic Boarding High School, Binh Dinh Province

Van De Nguyen1, , Dinh Tan Pham2
1 Dong Thap University
2 Postgraduate, Quy Nhon University

Main Article Content

Abstract

At present, although high schools in general, and ethnic boarding ones in particular, are very interested in students’ morality education, their outcomes are limited. Basing on the case of Vinh Thanh Ethnic Boarding High School, Binh Dinh Province, the author presents students’ current morality education management, thereby proposing a number of measures to help improve comprehensive education quality for ethnic minority students in Vinh Thanh district, Binh Dinh province.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (1998), Giáo dục hệ thống giá trị đạo đức nhân văn, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2]. Đặng Quốc Bảo, Đỗ Quốc Anh, Đinh Thị Kim Thoa (2007), Cẩm nang nâng cao năng lực và phẩm chất đội ngũ giáo viên, NXB Lý luận chính trị, Hà Nội.
[3]. Trần Xuân Tiếp (2013), “Một số phương pháp rèn luyện kĩ năng sống cho HS trong dạy học ngoài giờ lên lớp môn địa lí lớp 12”, Giáo dục & Xã hội, 32(93), tr. 33.
[4]. Huỳnh Nguyễn Phương Trâm (2010), Một số giải pháp quản lý nâng cao chất lượng GDĐĐ cho sinh viên Ttrường Đại học Quảng Nam, Luận văn thạc sĩ Khoa học giáo dục, chuyên ngành Quản lý giáo dục, Trường Đại học Vinh, Nghệ An.
[5]. Huỳnh Khải Vinh (2001), Một số vấn đề về lối sống, đạo đức, chuẩn giá trị xã hội, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.