Managing activities of professional ethics education for students of preschool major at Dong Thap University
Main Article Content
Abstract
The article addresses current activities of professional ethics education for students of Preschool Major at Dong Thap University. Thereby, it proposes some relevant measures in managing those related activities liable to authentic conditions, of high feasibility, helping improve those activities at Dong Thap University, and thus meeting the current requirements of fundamental, comprehensive innovation in education and training.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Manage, ethics education, profession, student, preschool education
References
[2]. Dương Huy Cẩn, Võ Thị Lan (2016), “Giải pháp GDĐĐNN cho SV ngành GDMN khu vực ĐBSCL”, Tạp chí Giáo dục, số tháng 10/2016, tr. 26-29.
[3]. Dương Huy Cẩn, Võ Thị Lan, Lê Duy Cường, Đào Thanh Âm, Lê Thị Thanh Sang, Lê Thị Kim Anh, Phạm Thị Nguyệt Nga, Nguyễn Thị Thanh Nguyệt, Võ Thị Bích Vân, GDĐĐNN cho SV ngành GDMN khu vực ĐBSCL, Đề tài Khoa học và Công nghệ cấp Bộ, mã số B.2014.20.02.
[4]. Nguyễn Thị Thủy, “Vấn đề giáo dục đạo đức mới cho SV Việt Nam hiện nay”, Tạp chí Lý luận Chính trị và Truyền thông, Học viện Báo chí & Tuyên truyền, 3/2015.
[5]. Lê Hồng Cẩm Tú (2017), Quản lý hoạt động GDĐĐNN cho SV ngành GDMN Trường Đại học Đồng Tháp, Luận văn thạc sĩ Khoa học Giáo dục, chuyên ngành Quản lý giáo dục, Trường Đại học Đồng Tháp.
Most read articles by the same author(s)
- Huy Can Duong, Thi Yen Oanh Nguyen, Educating pro-environmental behavior for elementary school students through extracurricular activities , Dong Thap University Journal of Science: No. 13 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Huy Can Duong, Designing lesson plans on Natural - Social subject developing student qualifications and competences , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 7 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Huy Can Duong, Hong Cam Tu Le, Constructing models for training, career practice for students in early teacher training between training institutions and kindling schools , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 3 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)