Group learning solutions for Information Technology students of Dong Thap University

Le Uyen Minh Huynh1, , Hoang Trung Nguyen2
1 Department of Engineering and Information Technology, Dong Thap University, Vietnam
2 Department of Economics and Business Administration, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The paper investigated the status of group-learning practices among Information Technology students, Dong Thap University. Thereby, we have researched and proposed eight solution sets ofgroup-learning for students, namely cognitive activities, group learning skills, group-leader role, diverse group-learning styles, information technology applications, infrastructure and learning facilities, group-learning evaluation, and group-report sessions. Accordingly, students can study in groups better and develop the necessary skills as well as consolidating and contributing to learning quality, as such to meet the training requirements of their major.

Article Details

References

Davis, B. G. (2007). Tools for Teaching. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
Dịp, T. T., & Đoàn, T. H. (2009). Các phương pháp học tập của SV ở Đại học. Phát triển và hội nhập, số (1), 43-45.
Jaques, D. (2001). Learning in groups: A handbook for improving groupwork. London: Kogan Page.
Johnson, D., Johnson, R., & Holubec, E. (1990). Circles of learning: Cooperation in the Classroom. Minnesota: Interation Book company.
Meier, B., & Nguyễn, V. C. (2016). Lí luận dạy học hiện đại - Cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, T. H. (2010). Phương pháp học tập chủ động bậc Đại học. Thành phố Hồ Chí Minh: Trường Đại học Khoa học Tự nhiên - Đại học Quốc Gia Thành phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn, T. P. (2012). Kỹ năng tổ chức hoạt động nhóm. Hội thảo Khoa Sư phạm kỹ thuật - Trường Đại học Nông Lâm Thái Nguyên.
Nguyễn, T. X. Y. (2016). Một số nghiên cứu về kỹ năng làm việc nhóm trong nước và trên thế giới. Tạp chí Giáo dục, số (12), 235-237.
Trần, H. (1996). Tâm lý học xã hội - những vấn đề lý luận. Hà Nội: NXB Khoa học Xã hội Hà Nội.
Trần, T. K. T. (2013). Thực trạng và giải pháp nhằm nâng cao hiệu quả phương pháp học tập theo nhóm của SV khoa Khoa học xã hội và nhân văn Trường Đại học Đồng Tháp: Trường Đại học Đồng Tháp, Việt Nam.
Trần, V. B. (2010). Học tập theo nhóm trong SV khoa Quản lý, học viện Quản lý giáo dục: thực trạng và giải pháp. Học viện Quản lý giáo dục, Hà Nội.