Applying Imindmap 9 in designing mind maps for teaching grade 12 biology

Minh Quang Dinh, Thi Thuy Duong Huynh, Thi Hong Hoa Kim, Thi Thu Trang Nguyen, Thi Thuy Nhien Nguyen, Cam Thu Trinh

Main Article Content

Abstract

This study provides a five-step process to build up mind maps for the content of Grade 12 Biology by an iMindmap 9 software package. The map is designed as a gap-fill exercise to enhance students’ learning motivation. In addition, review questions attached to each map help students deepen their knowledge. The experimental instructions and survey at 4 classes of Grade 12 at Teacher Practice High school and An Khanh High School show that both teachers and students appreciate highly the mind maps. These mind maps become grateful resources for students’ upcoming exam preparation. 

Article Details

References

[1]. Đặng Thị Thuận An (2012), “Xây dựng và sử dụng sơ đồ tư duy với sự hỗ trợ của phần mềm Mindjet MindManager nhằm tăng cường hiệu quả của các tiết luyện tập môn hoá học ở trường THPT”,
Tạp chí Khoa học và Giáo dục - Trường Đại học Sư phạm Đại học Huế, (Số 1), tr. 106-112.
[2]. Đinh Minh Quang, Trần Thiện Bình và Nguyễn Thị Kiều Tiên (2011), “Kết quả khảo sát bước đầu về tình hình sử dụng “Hai giờ tự học” của sinh viên Trường Đại học Cần Thơ”, Tạp chí Khoa học Đại học Cần Thơ, (Số 20a), tr. 183-192.
[3]. Nguyễn Thị Minh Phượng, Phạm Thị Thuý và Lê Viết Chung (2016), Cẩm nang phương pháp Sư phạm, NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh, Thành phố Hồ Chí Minh.
[4]. Phạm Văn Quyết và Nguyễn Quý Thanh (2011), Phương pháp nghiên cứu xã hội học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội, Hà Nội.