Thực trạng tự học, tự nghiên cứu của sinh viên Trường Đại học Đồng Tháp trong đào tạo theo tín chỉ
Main Article Content
Abstract
The real situation of self-study activities of students is always a concern of family, school and society. The article displays research result of Dong Thap University students’ real situation of self-study in credit training. Although a high percentage of students are aware that self-learning and scientific research activities are very important for the learning process itself, quite a number of them take these activities for granted. A majority of students did not spend enough time on daily self-learning as expected and did not have regular self-learning plans. And even when the plan is established, most of them did not complete it consistently.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
tự học, tự nghiên cứu, Đại học Đồng Tháp, đào tạo tín chỉ
References
[2]. Nguyễn Hoàng Anh (2011),"Bồi dưỡng năng lực tự học vật lí cho sinh viên Đại học Đồng Tháp trong đào tạo tín chỉ", Tạp chí Giáo dục, số 255 (kì 1 - 2), tr. 56-57.
[3]. Trí Công, Tạ Hà, Lâm Linh, Nguyễn Phương, Thanh Nhàn (2011), "Sinh viên ngày nay dành quá ít thời gian cho việc học", Học viện Báo chí và Tuyên truyền, 22/02/2011, http:/ /www.songtre.tv/news/hoc-duong/sinh-vien-ngay-nay-danh-qua-it-thoi-gian-cho-viec-hoc-43- 2522.html
[4]. Nguyễn Công Khanh (2008), "Nghiên cứu phong cách học của sinh viên Trường Đại học Khoa học xã hội và Nhân văn và Trường Đại học Tự nhiên", Viện Đảm bảo chất lượng giáo dục Đại học Quốc gia Hà Nội, 31/12/2008,http://www.ceqard.vnu.edu.vn/Desktop.aspx/Noi-dung-bai- viet/Cac-de-tai-khoa-hoc-cua-Vien/De_Tai_Nghien_cuu_phong_cach_hoc_cua_sinh_vien_ truong_DHKHXH-NV truong_DHKHTN/
[5]. Nguyễn Duy Khánh, Phạm Thị Phương (2013), Tìm hiểu việc tự học Anh văn của sinh
viên khối không chuyên Anh Trường Đại học Đồng Tháp, Khóa luận tốt nghiệp, Trường Đại
học Đồng Tháp.
[6]. Đỗ Mười (1998), "Thư gửi Hội thảo khoa học nghiên cứu phát triển tự học, tự đào tạo", ngày 06/01/1998.
[7]. Phan Bích Ngọc (2009), "Tổ chức tốt việc tự học cho sinh viên nhằm nâng cao chất lượng đào tạo của các trường đại học theo hình thức tín chỉ hiện nay", Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội, (Ngoại ngữ 25), tr.160-164.
[8]. Trường Đại học Đồng Tháp, Quy định Đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ của Trường Đại học Đồng Tháp, Ban hành kèm theo Quyết định số 451/QĐ-ĐHSPĐT ngày 14 tháng 8 năm 2008 của Hiệu trưởng Trường ĐHSP Đồng Tháp.
Most read articles by the same author(s)
- Kim Ngoc Tran, Dong Thap University students’ perception and attitudes to the homosexual , Dong Thap University Journal of Science: No. 32 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Kim Ngoc Tran, Commentary on the trends of changing marriage and family: Orientations for the development and construction of the modern Vietnamese family , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 1 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Thanh Phong Nguyen, Kim Ngoc Tran, People’s awareness on social work team in hospital (A case study in General Hospitals in Vinh Long and Dong Thap province) , Dong Thap University Journal of Science: No. 37 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Kim Ngoc Tran, Improving junior high school students’ knowledge of physiological change of puberty and safe sex (A case study at Thong Linh Junior High School, Cao Lanh City, Dong Thap Province) , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities