Tự tạo thí nghiệm hỗ trợ dạy học vật lí ở trường phổ thông
Main Article Content
Abstract
This article proposes approaches to building experiments, conducting experiments and reporting experimental results as a supportive section to physics instruction at high schools. Thereby, it helps improve the instructional quality of this subject at high schools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Lê Văn Giáo (2005), TN va phương tiện trực quan trong dạy học vật lí ơ trường pho thông, NXB Giáo dục.
[2]. Nguyễn Ngọc Hưng (2010), "Sử dụng chai nhựa, vỏ lon trong dạy học vật lí", Tạp chí Thiết bị giáo dục.
[3]. Nguyễn Thế Khôi (chủ biên, 2008), SGK và SGV Vật lí 12 Nâng cao, NXB Giáo dục.
[4]. Nguyễn Đức Thâm (2002), Phương pháp dạy học vật lí ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm.
[5]. Phạm Hữu Tòng (2005), Lí luận dạy học vật lí 1, NXB Đại học Sư phạm.
[2]. Nguyễn Ngọc Hưng (2010), "Sử dụng chai nhựa, vỏ lon trong dạy học vật lí", Tạp chí Thiết bị giáo dục.
[3]. Nguyễn Thế Khôi (chủ biên, 2008), SGK và SGV Vật lí 12 Nâng cao, NXB Giáo dục.
[4]. Nguyễn Đức Thâm (2002), Phương pháp dạy học vật lí ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm.
[5]. Phạm Hữu Tòng (2005), Lí luận dạy học vật lí 1, NXB Đại học Sư phạm.
Most read articles by the same author(s)
- Thiet Truong Pham, Thai Thuy Le Ha, Hoang Anh Nguyen, Teaching mechanical topics in STEM educational orientation , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Nguyen Bao Nguyen Quach, Hoang Anh Nguyen, Duc Dung Nguyen, Designing stem units in “heat” – 10th-grade physics to foster students’ problem-solving competencies , Dong Thap University Journal of Science: No. 41 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities