Teaching mechanical topics in STEM educational orientation
Main Article Content
Abstract
The implementation of STEM education has been carried out in a number of high schools recently in order to connect students' knowledge with the real world, solving practical problems to increase interest in learning, developing the quality and capacity of students. It can be implemented in the form of a single subject or integrated ones in collective activities, movements and extracurricular activities. The article discusses some STEM education issues via surveyed results in some high schools, Dong Thap province and proposes several STEM activities that can develop students' competencies.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
STEM education, natural science capacity, STEM
References
Đỗ, M. C. (2011). Chuyên đề “Năng lực thực hiện và dạy học tích hợp trong đào tạo nghề”. Viện Nghiên cứu Phát triển Giáo dục Chuyên nghiệp, Việt Nam.
Ngô, T. T. (2020). Tổ chức dạy học STEM chủ đề cơ học gắn với sản xuất kinh doanh. Luận văn Thạc sĩ, Sư phạm Vật lý, Trường Đại học Giáo dục, Đại học Quốc Gia Hà Nội, Việt Nam.
Nguyễn, T. N. (Chủ biên), Hoàng, P. M., Phùng, V. H., Nguyễn, Q. L., Nguyễn, A. D., & Ngô, T. T. (2018). Dạy học chủ đề STEM cho học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn, T. N. (Chủ biên), Phùng, V. H., Nguyễn, Q. L., & Hoàng, P. M. (2017). Thiết kế và tổ chức chủ đề giáo dục STEM cho học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn, T. N. (2018a). Tổ chức dạy học theo định hướng giáo dục STEM một số kiến thức vật lý 10 thông qua chế tạo đồ chơi đơn giản, Tạp chí Khoa học Xã hội, Nhân văn và Giáo dục, 8(3B), 66-73.
Nguyễn, T. N. (2018b). Thiết kế vào tổ chức dạy học chủ đề STEM cho học sinh trung học phổ thông và trung học phổ thông, Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn, V. B., Tưởng, D. H. (đồng chủ biên), Trần, M. Đ., Nguyễn, V. H., Chu, C. T., Nguyễn, A. T., Đoàn, V. T., & Trần, B. T. (2019). Giáo dục STEM trong nhà trường phổ thông. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Phạm, H. M. (2020). Tổ chức dạy học một số kiến thức chương “Cân bằng và chuyển động của vật rắn” – Vật lý 10 theo định hướng giáo dục STEM. Luận văn tốt nghiệp đại học, Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam.
Most read articles by the same author(s)
- Nguyen Bao Nguyen Quach, Hoang Anh Nguyen, Duc Dung Nguyen, Designing stem units in “heat” – 10th-grade physics to foster students’ problem-solving competencies , Dong Thap University Journal of Science: No. 41 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thiet Truong Pham, Thai Thuy Le Ha, STEM products of mechanical subjects making water fire model , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 7 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Hoang Anh Nguyen, Tự tạo thí nghiệm hỗ trợ dạy học vật lí ở trường phổ thông , Dong Thap University Journal of Science: No. 6 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities