The current management of experience activities for students primary schools in Thoi Lai district, Can Tho city
Main Article Content
Abstract
Managing experiential activities for elementary school students to form and develop their qualities and abilities is an urgent requirement in the current period. The article presents this issue in primary schools in Thoi Lai district, Can Tho city. Thereby, it clearly identifies the strengths, weaknesses and causes of the management of experiential activities for primary school students in Thoi Lai district, Can Tho city.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Experiential activities, management of experiential activities, primary school.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông – Hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Công văn số 3535/BGDĐT-GDTH ngày 19 tháng 8 năm 2019 về việc Hướng dẫn thực hiện nội dung Hoạt động trải nghiệm cấp tiểu học trong Chương trình giáo dục phổ thông 2018 từ năm học 2020-2021.
Đinh Thi Kim Thoa. (2015). Kỹ năng xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong trường tiểu học. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Văn Đệ và Phạm Minh Hùng. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Công văn số 3535/BGDĐT-GDTH ngày 19 tháng 8 năm 2019 về việc Hướng dẫn thực hiện nội dung Hoạt động trải nghiệm cấp tiểu học trong Chương trình giáo dục phổ thông 2018 từ năm học 2020-2021.
Đinh Thi Kim Thoa. (2015). Kỹ năng xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong trường tiểu học. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Văn Đệ và Phạm Minh Hùng. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Most read articles by the same author(s)
- Van Thong Ho, Van De Nguyen, Van Nam Thieu, Procedures of capacity training activities for teachers to run local educational contents in high school , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Nam Thieu, Thi Le Trinh Do, Current management of life skills education activities for children in preschools in Thoi Lai district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)