The current management of experience activities for students primary schools in Thoi Lai district, Can Tho city

Van Nam Thieu1, Thi Cam Ha Le2,3,
1 Kien Giang Department of Education and Training
2 Postgraduate, Dong Thap University
3 Dong Binh 3 Primary School, Thoi Lai district, Can Tho city

Main Article Content

Abstract

Managing experiential activities for elementary school students to form and develop their qualities and abilities is an urgent requirement in the current period. The article presents this issue in primary schools in Thoi Lai district, Can Tho city. Thereby, it clearly identifies the strengths, weaknesses and causes of the management of experiential activities for primary school students in Thoi Lai district, Can Tho city.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông – Hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Công văn số 3535/BGDĐT-GDTH ngày 19 tháng 8 năm 2019 về việc Hướng dẫn thực hiện nội dung Hoạt động trải nghiệm cấp tiểu học trong Chương trình giáo dục phổ thông 2018 từ năm học 2020-2021.
Đinh Thi Kim Thoa. (2015). Kỹ năng xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong trường tiểu học. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Văn Đệ và Phạm Minh Hùng. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.