Intergrating stories and mathematical games teaching mathematics for 3rd and 4th graders
Main Article Content
Abstract
For practical teaching Mathematics in primary schools, intergrating stories and games is considered a form of active teaching through experiential activities to promote learning excitement, effectiveness, and development in math knowledge and skills for students. This article has suggested methods to intergrate stories and games when teaching Math in grades 3 and 4 such as being flexible in choosing stories and math games suitable for lesson content, mixing stories with online games, designing math stories into animated movies, organizing diverse learning games during math lessons.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Math games, Math in 3rd and 4th grade, teaching Mathematics, teaching stories
References
Đoàn, T. T. H. (2017). Hoạt động trải nghiệm trong dạy học hình học (toán 4) ở trường tiểu học. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, tháng 5, 165-167.
Nguyễn, T. H. (2017). Phát huy tính tích cực nhận thức của trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi trong trò chơi học tập. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư Phạm.
Đỗ, Đ. H. (chủ biên) (2020). Toán lớp 3, 4. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Ngô, C. H. (chủ biên) (2012). Tâm lí học khác biệt. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, T. B. H. (2014). Phương pháp sử dụng trò chơi trong dạy học. Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh, 54, 174-179.
Nguyễn, T. T. T. (2017). Thiết kế trò chơi toán học phát triển kĩ năng quan sát cho trẻ 5-6 tuổi. Tạp chí Giáo dục, 401, 19-23.
Most read articles by the same author(s)
- Quang Hung Nguyen, Thi Kim Dung Phan, Cforming cognitive creativeness competency for high school students through writing critical essays , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 1 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Quang Hung Nguyen, People’s basic rights in Ho Chi Minh’s ideas and diplomatic activities , Dong Thap University Journal of Science: No. 22 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quang Hung Nguyen, Thi Kim Dung Pham, Originality in the vietnamese translation of “the thorn birds” in terms of rhetorical devices , Dong Thap University Journal of Science: No. 20 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities