Intergrating stories and mathematical games teaching mathematics for 3rd and 4th graders

Quang Hung Nguyen1, , My Linh Hua2
1 Hoa Binh Primary School, Lower Secondary School, Upper Secondary School, Tan Phu District, Ho Chi Minh City, Vietnam
2 Phu Dinh Primary School, District 6, Ho Chi Minh City, Vietnam

Main Article Content

Abstract

For practical teaching Mathematics in primary schools, intergrating  stories and games is considered a form of active teaching through experiential activities to promote learning excitement, effectiveness, and development in math knowledge and skills for students. This article has suggested methods to intergrate stories and games when teaching Math in grades 3 and 4 such as being flexible in choosing stories and math games suitable for lesson content, mixing stories with online games, designing math stories into animated movies, organizing diverse learning games during math lessons.

Article Details

References

Lê, T. H. C. (2017). Dạy học toán ở tiểu học theo hướng tiếp cận phẩm chất và năng lực, Thành phố Hồ Chí Minh: Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Đoàn, T. T. H. (2017). Hoạt động trải nghiệm trong dạy học hình học (toán 4) ở trường tiểu học. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, tháng 5, 165-167.
Nguyễn, T. H. (2017). Phát huy tính tích cực nhận thức của trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi trong trò chơi học tập. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư Phạm.
Đỗ, Đ. H. (chủ biên) (2020). Toán lớp 3, 4. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Ngô, C. H. (chủ biên) (2012). Tâm lí học khác biệt. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, T. B. H. (2014). Phương pháp sử dụng trò chơi trong dạy học. Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh, 54, 174-179.
Nguyễn, T. T. T. (2017). Thiết kế trò chơi toán học phát triển kĩ năng quan sát cho trẻ 5-6 tuổi. Tạp chí Giáo dục, 401, 19-23.