Mining knowledge from visual media in teaching natural - social subjects in elementary schools
Main Article Content
Abstract
Encouraging students’ active engagement in learning activities to build and develop their qualities and competences is the current educational orientation. In general, in delivering lessons of Natural - Social subjects, teaching media, in which visual media is a source of information and knowledge, plays an important role in understanding and constructing knowledge. Therefore, using visual means such as pictures, diagrams, diagrams, charts, etc. to guide students to exploit and discover knowledge from learning objects in the sequence of scientific and rigorous operations, brings high efficiency in teaching Natural - Social subjects in primary schools. At the same time, these learning activities will contribute to the formation and development of students' academic qualities and competences.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Exploitation, natural - social teaching, primary schools, visual media
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Khoa học 4. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Lịch sử và Địa lý 4. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Khoa học 5. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Dương, H. C. (Chủ biên). (2019). Lý luận dạy học TN-XH. Cần Thơ: NXB Đại học Cần Thơ.
Dương, H. C. (2021). Sử dụng phương pháp quan sát trong dạy học môn TN-XH lớp 1,2,3. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, Tập 10, số 4, 2021, 11-16.
Mai, S. T. (Tổng Chủ biên), Bùi Phương Nga (Chủ biên), Nguyễn Tuyết Nga, Lương Việt Thái, Nguyễn, T. T. T. (2020), TN-XH 1, Cánh Diều. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Phan, T. N. (2005). Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Most read articles by the same author(s)
- Huy Can Duong, Hong Cam Tu Le, Managing activities of professional ethics education for students of preschool major at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 25 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Huy Can Duong, Designing lesson plans on Natural - Social subject developing student qualifications and competences , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 7 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Huy Can Duong, Hong Cam Tu Le, Constructing models for training, career practice for students in early teacher training between training institutions and kindling schools , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 3 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)