The current use of mathematics learning tools and materials among third - grade students in Geometry and Measurement at selected primary schools in Cao Lanh ward, Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
This study examines the current use of mathematics learning tools and materials by third-grade students in the areas of Geometry and Measurement at selected primary schools in Cao Lanh Ward, Dong Thap Province. Employing surveys, interviews, and classroom observations, the research analyzes the extent, frequency, usage practices, and pedagogical effectiveness of these tools in supporting students’ mathematical learning. Findings reveal that while most students have been introduced to basic mathematics learning tools, their practical application in learning activities and problem-solving remains limited. Based on these findings, the study puts forward several pedagogical recommendations to improve the effective integration of learning tools and materials in teaching Geometry and Measurement, thereby fostering students' competency in utilizing educational resources in mathematics
Keywords
geometry and measurement, mathematical competence, mathematical learning tools and materials, primary education, third-grade student
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Bruner, J. S. (1966). Toward a theory of instruction. Harvard University Press. https://doi.org/10.1126/science.152.3719.193
Castillo, E. R., León, J. A. M., Celiz, E. B., & Jara Alarcón, T. J. (2025). Technological tools used in mathematical thinking at the university level: A systematic review. Journal of Educational and Social Research. https://doi.org/10.36941/jesr-2025-0043
Lê, H. H. (2008). Thiết bị dạy học và ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học đại học. NXB Đại học Sư phạm.
Lê, T. C. N. (2020). Dạy học yếu tố hình học ở tiểu học theo hướng phát triển năng lực tư duy và lập luận Toán học cho học sinh. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, (Số 32 tháng 8/2020), 37 – 42. http://vjes.vnies.edu.vn/sites/default/files/bai_so_8_-_so_32_2020_0.pdf
Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x
Nguyễn, B. K. (2015). Phương pháp dạy học môn Toán. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, C. T., & Đỗ, V. C. (2022). Bồi dưỡng năng lực sử dụng công cụ, phương tiện học Toán cho học sinh thông qua dạy học nội dung Hình học lớp 6. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam. http://vjes.vnies.edu.vn/sites/default/files/khgdvn_-_vol18_-_is04_-_no08-50-54.pdf.
Niess, M. L. (2005). Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: Developing a technology pedagogical content knowledge. Teaching and Teacher Education, 21(5), 509–523. https://doi.org/10.1016/j.tate.2005.03.006
OECD. (2019). PISA 2018 assessment and analytical framework. OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/b25efab8-en
Rodríguez Jiménez, C., de la Cruz Campos, J. C., Campos Soto, M. N., & Ramos Navas Parejo, M. (2023). Teaching and learning mathematics in primary education: The role of ICT—A systematic review of the literature. Mathematics, 11(2), 272. https://doi.org/10.3390/math11020272
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4–14. https://doi.org/10.3102/0013189X015002004
Tô, X. G. (1998). Phương tiện dạy học. NXB Giáo dục.
Trần, T. N. (2022). Một số vấn đề về sử dụng đa phương tiện trong dạy học môn Toán ở trường Tiểu học (Chương trình 2018). Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam. http://vjes.vnies.edu.vn/sites/default/files/khdg_tap_18-so07_nam_2022-35-39.pdf
Vũ, Q. C. (2019). Thiết kế bài soạn môn Toán phát triển năng lực học sinh tiểu học. NXB Đại học Sư phạm.
Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes (M. Cole, V. John-Steiner, S. Scribner & E. Souberman, Eds. & Trans.). Harvard University Press. https://doi.org/10.2307/j.ctvjf9vz4
Yeh, Y. F., Chan, K. K. H., & Hsu, Y. S. (2021). Toward a framework that connects individual TPACK and collective TPACK: A systematic review of TPACK studies investigating teacher collaborative discourse in the learning by design process. Computers & Education, 171, 104238. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104238
Most read articles by the same author(s)
- Duy Cuong Le, Application of flipped classroom model in teaching the module of the methodology of teaching mathematics towards the development of self-learning ability for students majoring in primary education , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 6 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Huy Can Duong, Duy Cuong Le, Developing primary education students’ teaching competence , Dong Thap University Journal of Science: No. 30 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities