The reality of STEM education management in preschools in Binh Tan District, Ho Chi Minh City

Thi Lien Tran1, Ngoc Thach Phan2,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Faculty of Foreign Languages, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article presents the results of a study on the current STEM education management in kindergartens in Binh Tan District, Ho Chi Minh City. The study employed a survey method using questionnaires combined with in-depth interviews with 120 administrators and teachers working at 10 public kindergartens in the area. The findings indicate that the management of STEM education activities has received initial attention and has been implemented in some institutions; however, it remains largely superficial and lacks consistency. Key management aspects such as planning, implementation, monitoring and evaluation, and teacher capacity development still show several limitations. Notably, there is a lack of specific support mechanisms, and teachers often struggle to design integrated STEM activities appropriate to the psychological and developmental characteristics of preschool children. The research results will serve as a basis for proposing measures to improve the management of STEM education activities in these kindergartens.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2017). Tài liệu hướng dẫn giáo dục STEM trong trường mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục mầm non sửa đổi. NXB Giáo dục Việt Nam.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Quyết định 3089/QĐ-UBND năm 2024 về Kế hoạch thời gian năm học 2024-2025 đối với giáo dục mầm non, giáo dục phổ thông và giáo dục thường xuyên trên địa bàn Thành phố Hồ Chí Minh. Hà Nội.
Đặng, Q. B. (2006). Quản lý giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.
Đặng, T. H. (2019). Vấn đề phát triển chương trình giáo dục STEM ở Việt Nam hiện nay. Tạp chí Giáo dục, 462, 2-6.
Đỗ, T. M., Trần, T. K. D. & Nguyễn, H. V. (2022). Thực trạng triển khai hoạt động giáo dục STEM trong các trường mầm non tại Hà Nội. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 189(2), 55-60.
Lê, T. T. T. (2020). Vai trò của cán bộ quản lý trong tổ chức hoạt động giáo dục STEM ở trường mầm non. Tạp chí Quản lý Giáo dục, 12(4), 32-37.
Nguyễn, T. M. L. (2018). Đại cương khoa học quản lí. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, T. H. (2020). Năng lực tổ chức hoạt động giáo dục STEM của giáo viên mầm non: Thực trạng và định hướng. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 8(4), 36-42.
Nguyễn, Á. T. (2021a). Quản lý hoạt động tổ chức giáo dục STEM trong trường mầm non quận Long Biên, Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, 507, 45-48.
Nguyễn, Đ. C. (2021b). Quản lý hoạt động đánh giá kết quả học tập. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, T. T. H. (2021c). Một số định hướng xây dựng hoạt động giáo dục STEM cho trẻ mầm non. Tạp chí Giáo dục và Xã hội, 117, 24-27.
Nguyễn, T. L. H. (2022). Thực trạng và giải pháp phát triển giáo dục STEM ở bậc học mầm non. Tạp chí Giáo dục Mầm non, 210, 24-27.
Trần, K. (2008). Lý luận và thực tiễn quản lý nhà trường phổ thông. NXB Đại học Huế.
Trần, T. T. M. (2019). Phát triển chương trình giáo dục STEM trong giáo dục mầm non. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 17(1), 59-65.
Trần, T. H. (2020). Tổ chức hoạt động khám phá khoa học theo định hướng giáo dục STEM cho trẻ mẫu giáo. Tạp chí Khoa học Giáo dục Mầm non, 5(3), 13-18.

Most read articles by the same author(s)