Enhancing the quality of subject leaders at high schools in Ba Ria - Vung Tau Province

Van De Nguyen1, Thi Ngoc Xuan Bui
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

The reality of education-training renovation is placing more and more requirements on subject leaders, who need to increasingly enhance their political characters, morals; managerial ability; professional competence, techniques, and other competences. This article analyzes requirements on vital characters, competences and reality of subject leaders at high schools in Ba Ria-Vung Tau province; thereby proposes solutions to improve those leaders’ quality, serving the educational development in the province and the whole country.

Article Details

References

[1]. Đặng Quốc Bảo, Đỗ Quốc Anh, Đinh Thị Kim Thoa (2007), Cẩm nang nâng cao năng lực và phẩm chất đội ngũ giáo viên, NXB Lý luận chính trị, Hà Nội.
[2]. Trần Ngọc Giao (Trả lời phỏng vấn) (2007), “Hiệu trưởng cũng là một nghề, cần phải có chuẩn”, Giáo dục và Thời đại, (Số đặc biệt), tháng 12/2007.
[3] Vũ Đức Thứ (2006), “Bàn về người cán bộ quản lí nhà trường với việc xây dựng đội ngũ “nhà giáo mẫu mực””, Dạy và học ngày nay, (số 5/2006).